بزرگترین دانه برف دنیا از یک پیتزا بزرگ‌تر است!

گزارش‌ها حاکی از آن است که بزرگترین دانه‌های برف جهان 38 سانتی متری بودند!

primary_image
کد خبر : ۲۲۲۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-بزرگترین دانه‌های برف ثبت شده در جهان حتی از یک پیتزا نیز بزرگتر بودند!! 

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، این واقعه بسیار عجیب و نادر برای شهری در ایالات متحده در 27 ژانویه 1887 اتفاق افتاد.  

بر اساس رکوردهای جهانی گینس، در آن شب، «طوفان شدید زمستانی دانه‌های برفی را که «بزرگ‌تر از ظرف‌های شیر» توصیف می‌شد، بر فراز دره رودخانه کلارک فورک، در مجاورت مزرعه‌ای متعلق به مت کلمن، در نزدیکی میسولا، مونتانا، باریده شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که عرض آن‌ها 38 سانتی‌متر و ضخامت آن‌ها 20 سانتی‌متر بود!! این دانه‌های برف به معنای واقعی هیولاهای بودند!

با وجود این که همه چیز فوق العاده بود، اکنون باید یک تمایز مهم بین دانه‌های برف و کریستال‌های برف قائل شویم.

کریستال برف، همانطور که از نامش پیداست، یک بلور یخ است در حالی که دانه برف یک اصطلاح کلی‌تر است که به معنای یک کریستال برف منفرد، چند کریستال به هم چسبیده، یا تجمع بزرگ کریستال‌های برف است. 

لیبرشت، استاد مؤسسه فناوری کالیفرنیا، کار خود را وقف حل معمای این است که چرا بلورهای برف در طبیعت به اشکال مختلف وجود دارند. 

او همچنین بیش از 20 سال را در آزمایشگاه گذرانده است تا بفهمد که آیا درست است که هیچ دانه‌های برفی شبیه هم نیستند. و نتیجه گیری او؟

او گفت: «این بستگی به این دارد که دقیقاً منظور شما از یکسان چیست و منظورت از دانه برف چیست؟

ما در آزمایشگاه، دانه‌های برف کوچکی به قطر موی انسان می‌سازیم و بیشتر آنها فقط شش ضلعی‌های ساده هستند و همه شبیه هم هستند. با این حال اگر به کریستال‌های ستاره‌ای بزرگ نگاه کنید، آن‌ها بسیار پیچیده هستند.»

۱
ارسال نظر