توفان خورشیدی به زودی اینترنت را قطع می‌کند؟

یک طوفان خورشیدی عظیم در حال برخورد با زمین است و می تواند باعث قطع اینترنت شود.

کد خبر : ۲۲۰۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- یک طوفان خورشیدی در اوایل ماه جاری به زمین می‌رسد و ممکن است باعث قطع اینترنت شود.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، رادیو و جی‌پی‌اس نیز می‌توانند به دلیل طوفان خورشیدی که به عنوان پرتاب جرم تاجی (CME) شناخته می‌شود، تحت تأثیر قرار گیرند. این اختلالات بر اثر تداخل طوفان خورشیدی با میدان مغناطیسی زمین ایجاد می‌شود.

دکتر اسکوف، فیزیکدان هواشناسی فضایی نوشت: «یک برخورد مستقیم! پیش بینی می‌شود که این طوفان تا نیمه روز اول دسامبر به زمین برخورد کند. همراه با دو طوفان قبلی که قبلاً در راه بوده‌اند، به این معنی است که ما سه ضربه در پیش داریم. اگر جهت گیری میدان مغناطیسی به درستی باشد، انتظار داشته باشید که شفق قطبی به عرض میانه برسد.» 

وی افزود: «مشکلات دریافت رادیو و جی‌چی‌اس، به خصوص در شب محتمل است.»

یک طوفان خورشیدی می تواند اثرات قابل توجهی بر روی زمین داشته باشد. زمانی که خورشید انفجارهای قدرتمندی از انرژی را ساطع می‌کند این پدیده اتفاق می‌افتد.

در طی آن جریانی از یک میدان الکترومغناطیسی به سمت زمین هدایت می‌شود و باعث ایجاد شفق قطبی می‌شود.

طبق گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) پیش‌بینی می‌شود که سه طوفان خورشیدی به سمت زمین می‌آِند. برخی از این طوفان‌ها ممکن است با هم ادغام شوند و منجر به افزایش اختلال در میدان مغناطیسی زمین شوند.

نحوه اندازه‌گیری قدرت طوفان خورشیدی با حرف G و سپس یک سیستم اعداد از 1 تا 5 (1 ضعیف‌ترین و 5 قوی‌ترین است) است.

بنابراین یک طوفان سطح G3 به این معنی است که رادیو، اینترنت و جی‌پی‌اس ممکن است به دلیل قدرت این رویدادها تحت تأثیر قرار گیرند.

طوفان های خورشیدی همچنین بسته به قدرتشان باعث ایجاد اختلال در شبکه‌های الکتریکی و نابودی ماهواره‌های فضایی می‌شوند.

۰
ارسال نظر