ویدئو/ سرنوشت شوم کفتار سر به هوا پس از ورود به قلمرو شیرها!

کفتارها عموما به شکل قبیله ای زندگی می‌کنند، اما پیش می‌آید که به دلایلی آن‌ها از قبیله جدا شوند.

ویدئو/ سرنوشت شوم کفتار سر به هوا پس از  ورود به قلمرو شیرها!
کد خبر : ۲۱۸۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، کفتار راه راهی که در ویدئوی زیر می‌بیند یکی از همین کفتارها است که غافل از عاقبت شوم خود، به تنهایی در گشت و گذار است. 

اما کفتار از همه جا بی‌خبر حواسش نیست که پا در قلمرو شیرها گذاشته است؛ قلمرویی که ورود بی‌اجازه به آن با مجازات شدیدی همراه خواهد شد. 

وقتی یکی از شیرها متوجه کفتار تنها می‌شود، خودتان حدس می‌زنید که چه سرنوشتی را نسیب او خواهد کرد!

عادات و رفتارهای اجتماعی کفتارهای راه راه

تابناک: کفتارها معمولا در طول شب فعالیت نموده ودر طول روز در لانه‌هایشان استراحت می‌کنند. ولی در مناطقی که از امنیت کافی برخوردار باشند در روز نیز قابل مشاهده هستند. 

اغلب به صورت یک جفت و در مواردی در گروه‌هایی بیشتر از چهار فرد زندگی می‌کنند. این گروه هیچ وقت بیشتر از یک مادۀ بالغ ندارد. 

توله‌ها در سن ۶ تا ۱۲ ماهگی با مادر همراه شده و رفتارهای تهاجمی جهت یافتن غذا را یاد می‌گیرند. معمول در غارها و حفره‌های طبیعی یا انسان ساخت ساکن می‌شوند. 

ورودی لانه نسبت باریک و تنگ می‌باشد که ممکن است توسط یک تخته سنگ بزرگ مخفی شود.

به طور مثال عرض ورودی دو غار کفتار راه راه در صحراهای مرکزی آسیا ۶۷ سانتیمتر و ۷۲ سانتیمتر بدست آمده است. 

در اطراف و داخل لانه، جمجمه و استخوان‌هایی که توسط کفتار به این محل حمل گردیده، مشاهده می‌شود که در بین آن‌ها جمجمه و استخوان‌های سگ، گوسفند اهلی و وحشی وجود دارد. 

در گذشته که تعداد کفتارها زیاد بوده است، در برخی از روستاها برای اینکه اجساد مردگان را از قبر بیرون نیاورند تا چند شب بر سر قبر آتش روشن می‌کرده اند. 

کفتار در دام سگ

زمانیکه توسط سگ‌ها در تنگنا قرار می‌گیرند خود را به مردن می‌زنند، ولی به مجرد دور شدن سگ‌ها با آخرین سرعت فرار می‌کنند. یک کاراکال ممکن است بتواند یک کفتار نابالغ را از لاشه دور کند. 

رقیب‌های کفتار در آسیای مرکزی می‌توانند پلنگ، گرگ، شغال، روباه معمولی و ترکمنی و کرکس باشند. 

این حیوان قادر است مسافت طولانی را با حالتی شبیه یورتمه بدود. راه رفتنش صدادار است. رد کفتار را می‌توان از رد بزرگ دست‌ها و در دنبال آن رد کوچک پاها که با انحنایی به طرف خارج است به آسانی تشخیص داد.

۰
ارسال نظر