تصاویر دلخراش کشتار ۱۷ میلیون راسو در دانمارک

در اوج روزهای انتشار و همه گیری ویروس کرونا در دانمارک اتفاق تلخی افتاد.

تصاویر دلخراش کشتار ۱۷ میلیون راسو در دانمارک
کد خبر : ۲۱۵۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ، دولت دانمارک اعلام کرد که چند راسوی بومی دانمارک را مبتلا به ویروس کرونا کشف کرده است.

گزارشی از این واقعه تلخ را در ادامه می‌خوانیم:

دولت دانمارک گفته اجازه انتشار این ویروس می‌تواند به طور بالقوه اثربخشی واکسن‌های آینده مقابله با کرونا را محدود کند.

دولت دانمارک از طرح این کشور برای کشتار بیش از ۱۷ میلیون راسو برای جلوگیری از شیوع نوعی جهش یافته از ویروس کرونا از این حیوان به انسان خبر داده است.

۱۷ میلیون راسو کشتار شدند.

تصمیم با قلبی اندوهگین

به نقل از سی‌ان‌ان، خانم «مته فردریکسن» نخست وزیر دانمارک با اعلام این خبر گفت این تصمیم با قلبی اندوهگین گرفته شده. اما بر اساس توصیه‌ها و هشدارهای مقامات و متخصصان بهداشتی این کشور امری ضروری است.

فردریکسن گفت: «ما مسئولیت بزرگی در قبال جمعیت خود داریم، اما با جهشی که اکنون پیدا شده است، مسئولیت بیشتری نسبت به بقیه جهان نیز داریم.»

به گفته نخست وزیر دانمارک، ویروس کرونا جدید در راسو جهش یافته و این ویروس جهش یافته به انسان نیز سرایت کرده است. "

فردریکسن گفت «موسسه استتنس سروم» که یک مرکز مقابله با بیماری‌های عفونی در شهر کپنهاگ است ۵ مورد ویروس را در مزارع پرورش گوشت راسو و ۱۲ نمونه از این نوع ویروس جهش یافته را در انسان پیدا کرده است که حساسیت نسبت به آنتی بادی‌ها را کاهش می‌دهد. "

۱۷ میلیون راسو در دانمارک کشتار شده بودند.

خطر برای واکسن

به گفته نخست وزیر دانمارک اجازه انتشار این ویروس می‌تواند به طور بالقوه اثربخشی واکسن‌های آینده مقابله با کرونا را محدود کند.

به گفته مقامات دانمارکی حدود ۱۷ میلیون راسو (نوع مینک) در دانمارک وجود دارد. شیوع ویروس کرونا در مزارع تولید راسو این کشور علیرغم تلاش‌های مکرر برای از بین بردن حیوانات آلوده از ماه ژوئن، همچنان ادامه دارد.

در ماه اکتبر سال جاری میلادی بیش از ۱ میلیون راسو در شعاع پنج مایلی (۸.۴ کیلومتر) مزارع پروش راسو به دلیل مشکوک بودن یا اثبات شیوع عفونت ویروسی، نابود شدند.

نخست وزیر دانمارک گفت که پلیس، ارتش و «گارد خانگی» در دانمارک برای تسریع در روند نابودی راسوها به کار گرفته خواهند شد.

گفتنی است در پی اثبات مواردی از ویروس جهش یافته کرونا در راسوها در ۲ کشور هلند و اسپانیا هم، این کشورهای اروپایی شروع به کشتار این نوع راسو کرده‌اند.

نخست وزیر دانمارک همچنین از اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در کشورش خبر داده است.

دانمارک یکی از قطب‌ها و مراکز پرورش راسوی مینک است. گوشت و پوست این حیوان بازار خوبی برای فروش دارد.

۱۷ میلیون راسو در دانمارک کشتار شده اند.

بیرون زدن لاشه صدها راسو پس از کشتار و دفن

بقایای مینک‌ها [نوعی راسو] که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مزارع خز دانمارک امحاء شده بودند، از محل دفن انبوه و جمعی بیرون زد. اتفاقی که شکایت اهالی را درباره خطرات احتمالی برای سلامتی، برانگیخته است.

طبق اعلام اداره دامپزشکی و مواد غذایی دانمارک، کمتر از دو هفته پس از دفن هزاران مینک در یک منطقه نظامی در غرب این کشور، بقایای در حال تجزیه این حیوانات از زیر خاک ماسه‌ای بیرون زده است.

این نهاد گفت که مینک‌ها در گودال‌هایی به عمق دو و نیم متر دفن و با حدود دو متر خاک پوشانده شده بودند.

۱۷ میلیون راسو در دانمارک کشتار شدند.

مقام‌های دانمارکی علت این موضوع را تجمع گازها در داخل بدن این حیوانات مرده عنوان کردند. جانیک المگارد از اداره دامپزشکی و غذایی دانمارک به آسوشیتدپرس گفت:

«گازها باعث انبساط حیوانات می‌شوند و در بدترین حالت گوشت مینک‌ها از زمین خارج می‌شود.»

دانمارک دستور داد که همه مینک‌های پرورش یافته که حدود ۱۵ میلیون راسو می‌شود، پس از کشف ویروس کرونا جهش یافته که ۱۲ نفر را آلوده کرده بود امحا شوند.

مقام‌های بهداشت و درمان دانمارک معتقدند که انتقال ویروس کرونا از طریق راسوها ممکن است تغییرات هرچند کوچکی در پادتن تولید شده در بدن انسان بگذارد و به این ترتیب اثر واکسن یا واکسن‌های در حال ساخت برای مبارزه با بیماری کووید-۱۹ را تحت تاثیر قرار دهد.

مقامات می‌گویند که خطر انتشار ویروس کرونا از طریق این گورها وجود ندارد. اما ساکنان آن محدوده، احتمال آلوده شدن آب آشامیدنی و یک دریاچه در کمتر از ۲۰۰ متری از گورهای جمعی را مطرح می‌کنند.

برخی از نمایندگان پارلمان اروپا از دفن شتابزده این مینک‌ها انتقاد کردند و خواستار کشتن آن‌ها از طریق دستگاه‌های زباله‌سوز شده‌اند.

منابع: عصر ایران، یورونیوز

۰
ارسال نظر