قسمت جدید بازی “مس افکت”؛ جنگ با موجودات باستانی خطرناک!

در جریان بازی‌ها فرمانده شپرد تلاش می‌کند کهکشان راه شیری را از حمله نژادی از موجودات باستانی خطرناک به نام «ریپرها» نجات دهد.

قسمت جدید بازی “مس افکت”؛ جنگ با موجودات باستانی خطرناک!
کد خبر : ۱۴۴۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح شرکت تولید بازی‌های کامپیوتری «بایووِر» که سازنده‌ مجموعه بازی‌های پُرطرفدار «مَس اِفکت» (Mass Effect) است اخیرا اطلاع داد که قصد دارد قسمت چهارم این بازی را پس از بیش از یک دهه روانه بازار کند.

قسمت جدید بازی "مس افکت"

مس افکت مجموعه‌ای از بازی‌های علمی-تخیلی جنگی است، و آینده‌ای دور را به تصویر می‌کشد که در آن بشر به همراه چندین تمدن بیگانه که تا آن زمان آنها را کشف کرده است، جهانِ شناخته‌شده را با استفاده از فناوری‌های برجای‌مانده از تمدن‌های پیشرفته پیشین استعمار کرده‌اند.

این بازی از نوع تیراندازی سوم‌شخص با عناصر نقش‌آفرینی است.

سه بازی اوریجینال سه‌گانه‌ای را تشکیل می‌دهند که طی آنها شخصیت اصلی بازی، فرمانده شپرد، تلاش می‌کند کهکشان راه شیری را از حمله نژادی از موجودات باستانی خطرناک به نام «ریپرها» (Reapers) نجات دهد.

بازی اول (2007) تحقیقات شپرد درباره سارن آرتریوس، یکی از ماموران ریپرها را دنبال می‌کند، و ما را با خود به سرتاسر کهکشان می‌برد.

مبارزه شپرد و تیمش

بازی دوم (2010) مبارزه شپرد و تیمش با «کلکتورها» (Collectors)، که یک نژاد بیگانه هستند که برای تسهیل بازگشت ریپرها به مستعمرات انسانی حمله می‌کنند، را نشان می‌دهد.

در قسمت سوم بازی (2012) بالاخره سر و کله ریپرها پیدا می‌شود و به کهکشان راه شیری حمله می‌کنند، و شپرد و همراهانش باید با آنها مبارزه کنند.

بازی چهارمی تحت عنوان «آندرومدا» در سال 2017ساخته شد که در جهانی مشابه می‌گذشت و شخصیت‌هایی داشت که ربطی به سه‌گانه اصلی نداشتند.

اینک بایوور قصد دارد ادامه داستان شپرد را بسازد.

سه‌گانه اصلی با موفقیت تجاری و تحسین گسترده منتقدان مواجه شد. هر سه بازی نامزد جوایز بی‌شماری شدند و تعداد زیادی جایزه دریافت کردند.

دو قسمت اول از زمان ساخته شدن پیوسته جزو بهترین عنوان‌های تاریخ بازی‌های کامپیوتری طبقه‌بندی می‌شوند.

قرار است از روی این مجموعه بازی، فیلم سینمایی و سریال و کارتون تلویزیونی هم ساخته شود.

۰
ارسال نظر