حقایق جالبی که درباره سریال "کمپانی" شبکه تماشا نمی‌دانید!

این روزها سریال کمپانی در حال پخش از شبکه تماشای صداوسیماست. قسمت 4 آن امشب پخش شد. "کمپانی" سریالی جاسوسی درباره سازمان سیا پس از جنگ جهانی و در طول جنگ سرد است!!

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-شما بدون شک این حقایق جالب درباره سریال جدید شبکه تماشا به نام "کمپانی" را نمی‌دانستید.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، کمپانی یک سریال سه قسمتی درباره فعالیت‌های سیا در دوران جنگ سرد است.

این سریال 6 ساعتی بر اساس رمانی به همین نام اثر رابرت لیتل ساخته شد. اقتباس تلویزیونی توسط کن نولان نوشته شده است.

1. تصاویری از دروازه ورودی دفتر مرکزی سیا مشاهده می‌کنید از فیلم دیگری قرض گرفته شده است! 

این تصاویر مربوط به فیلم بازی جاسوسی (Spy Game) محصول سال 2001 است. البته در سریال کمپانی این تصاویر مثلا سال 1975 را نشان می‌دهند.

شاید برایتان جالب باشد این تصاویر حتی از ساختمان سیا هم نیست و بلکه دروازه ورودی یک شرکت تلفنی متروک است.

تصاویری از دروازه ورودی C.I.A. دفتر مرکزی در سال 1975 از فیلم بازی جاسوسی (2001) که تونی اسکات از اسکات فری پروداکشنز آن را کارگردانی کرد، دوباره استفاده شد. شاید به عنوان علاقه بیشتر، آن فیلم مربوط به C.I.A نیست، بلکه یک دروازه ورودی شرکت تلفن متروک است.

2. تسیپین، جاسوس شوروی، از کلمه رمز «آلیس در سرزمین عجایب» استفاده می‌کند. این کلمه از کتاب مشهور «آلیس در سرزمین عجایب» اثر لوئیس کارول الهام گرفته شده است.

تسیپین همچنین از نام مستعار یوجین «داجسون» و ژن «لوتویج» استفاده می‌کند. نام اصلی لوئیس کارول، چارلز لوتویج داجسون است!!

3. مجموعه دی‌وی‌دی این سریال با دو دیسک همراه بود. دیسک دوم یک ماموریت مخفی داشت که با قرار دادن دیسک در درایو دی وی دی کامپیوتر پیدا می‌شد.

طرفداران در این دی وی دی فایلی با نام «دریافت دستورالعمل برای تکمیل ماموریت» پیدا می‌کردند. این فایل طرفداران را به سایتی برای بازی‌های جاسوسی منتقل می‌کرد. 

4. اصطلاح «موش کور» یا Mole برای اشاره به جاسوس‌ها استفاده می‌شود. این اصطلاح اولین بار توسط جان لو کار، نویسنده کتاب‌های ژانر جاسوسی، در دهه 1960 ابداع شد.

با این حال این سریال پیش از زمان ابداع این اصطلاح از آن استفاده می‌کند!

۰
ارسال نظر