بازیگر محبوب سریال ایلجیما یک استاد دانشگاه متجاوز بود!

ابتدای داستان سریال ایلجیما با محوریت شخصیت وون هو لی (پدر ایلجیما) بود. او فرد شریفی بود که به دستور امپراطور به قتل رسید. نقش وون هو لی را "جو مین کی"، بازیگر موجه و معتبر کره‌ای بازی کرده است.

primary_image
کد خبر : ۲۳۱۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- جو مین کی (متولد ۵ نوامبر ۱۹۶۵ – درگذشته ۹ مارس ۲۰۱۸)، هنرپیشه مشهور کره جنوبی، بیشتر برای نقش‌هایش در سریال‌های تلویزیونی مانند "عشق و جاه‌طلبی"، "شرق عدن"، "ملکه سئوندوک"، "شعله‌های هوس" و "عاشقان ماه" شناخته می‌شود.

وی همچنین به عنوان یک عکاس برجسته، دو کتاب منتشر کرده و نمایشگاه‌های هنری زیادی برگزار کرده بود.

از سال ۲۰۱۰، او به‌عنوان استادیار در دانشگاه چئونگجو فعالیت می‌کرد.

جو-مین-کی (3)

اتهامات آزار و اذیت جنسی

این هنرپیشه کهنه کار در دانشگاه چئونگجو، سال‌ها از اختیارات خود به‌عنوان استاد سوء استفاده کرد و دانش آموزان دختر خود را به محل سکونت یا بارهای کارائوکه دعوت کرد و قبل از آزار جنسی به آنها نوشیدنی داد.

او همچنین با دانش آموزان پسر خود مانند دلالان رفتار کرد و به آنها دستور داد که دانش آموزان دختر را به محل سکونت او بیاورند.

در واقع، دانش‌آموزان پسر گزارش دادند که یک کتابچه راهنمای محافظت از همکلاسیان دختر خود دارند، از جمله اینکه آنها را با جو مین کی تنها نگذارند.

تا آن زمان 20 قربانی، از جمله سونگ ها نئول، بازیگر تئاتر، علیه این بازیگر شهادت دادند. سونگ در یک افشاگری در فیس بوک نوشت که سوء استفاده جنسی مین کی یک "راز آشکار" در بین دانشجویان بود. 

اما هیچ کس جرأت نمی‌کرد قدرت و موقعیت بازیگر را به چالش بکشد یا در برابر قدرت و موقعیت او صحبت کند.

یکی از دانشجویان گفت: «رد کردن او برای دختران سخت بود، زیرا او «پادشاه» دانشگاه بود. یک بازیگر ناشناس از ادعاهای هانول حمایت کرد و همچنین فاش کرد که مین کی دانش آموزان پسرش را مورد آزار و اذیت جنسی و آزار فیزیکی قرار داده است.

38 نفر از شاگردان سابق او بیانیه مشترکی را برای تأیید سوءاستفاده جنسی او منتشر کردند.

در ابتدا رسانه‌ها و مردم این اتهامات را نپذیرفتند، زیرا جو مین کی فرد معتبر و خوشنامی بود. اما در نهایت در ۲۲ فوریه ۲۰۱۸، جو مین کی به آزار و اذیت جنسی دانش‌آموزانش متهم شد.

او ابتدا این اتهامات را رد کرد، اما پس از مدتی استعفا داد و از پروژه‌های هنری خود کناره‌گیری کرد.

یک هفته بعد، جو به اتهامات اعتراف و از دانش‌آموزان و خانواده‌اش عذرخواهی کرد. او تحت تحقیقات پلیس قرار داشت و قرار بود تا ۱۲ مارس ۲۰۱۸ برای بازجویی حاضر شود. پلیس او را ممنوع الخروج کرده بود.

جو-مین-کی (2)

خودکشی و واکنش‌ها

جو مین کی در ۹ مارس ۲۰۱۸ در پارکینگ زیرزمینی در نزدیکی خانه‌اش در سئول، در پی یک خودکشی، حلق آویز شده پیدا شد.

او یک یادداشت شش صفحه‌ای از خود به جا گذاشت که در آن از خانواده و دانشجویانش عذرخواهی کرده بود.

مراسم تشییع جنازه خصوصی وی در بیمارستان دانشگاه کنکوک برگزار شد. این اتفاق باعث خوشحالی بسیاری از مردم و دانشجویان او شد.

جو-مین-کی (4)

جنبش #MeToo در کره جنوبی

با گسترش جنبش #MeToo در کره جنوبی، برخی از بازیگران به دلیل سوء رفتار جنسی سرنگون شدند. یکی از این افراد، جو مین کی بود که به آزار و اذیت جنسی بسیاری از زنان متهم شده بود.

پس از مرگ او، اعلام شد که وی از قدرت و موقعیت خود سوء استفاده کرده و دانش‌آموزانش را به محل سکونت خود دعوت و آزار می‌داده است.

جو مین کی پس از انتشار اتهامات، توسط آژانس خود اخراج شد و از دانشگاه و سریال تلویزیونی کنار گذاشته شد. وی در بیانیه‌ای نوشت: «تا آخر عمر به اعمالم فکر خواهم کرد. من این بدهی را از طریق فداکاری و خدمات اجتماعی پس خواهم داد. من یک بار دیگر عذرخواهی می‌کنم.»

این حادثه نه تنها میراث هنری جو مین کی را نابود کرد، بلکه به عنوان یک درس مهم برای کسانی که در موقعیت‌های قدرت هستند، هشدار داد که سوء استفاده از قدرتشان می‌تواند پیامدهای جدی داشته باشد.

جو-مین-کی (1)

۱
ارسال نظر