عکس/ چهره باورنکردنی آذر شیوا در سن 81 سالگی

تصویری از "آذر شیوا" در 81 سالگی منتشر شد که چهره او به هیچ عنوان قابل تشخیص نیست. در این مطلب بیوگرافی او را هم می خوانید.

primary_image
کد خبر : ۲۳۰۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، عکسی دیده نشده از آذر شیوا یکی از بازیگران خوش چهره سینمای قبل انقلاب در سن 81 سالگی منتشر شد که با جوانی اش زمین تا‌ آسمان فرق دارد.

آذر

 

بیوگرافی آذر شیوا

آذر شیوا متولد ۱۳۱۹ در تهران ، گوینده رادیو ، دوبلور و بازیگر سینما بود. آذر شیوا تحصیلکرده رشته پرستاری می باشد که از رادیو شروع کرد.

اما در سال ۱۳۵۰ در اعتراض به فساد سینما از بازیگری کنار کشید و حالا ساکن فرانسه است.

آذر شیوا در سال ۱۳۳۷ وقتی ۱۸ ساله بود بخاطر صدای گیرا و اعتماد به نفس بالایی که داشت بعد از تست به استخدام رادیو تهران در آمد.

همگام با کار در رادیو به دانشگاه رفت و در رشته پرستاری مشغول به تحصیل شد .

تا اینکه سال ۱۳۴۰ وقتی ۲۱ در فیلم آهنگ دهکده جلوی دوربین رفت.

آذر شیوا در هفتمین تجربه سینمایی خود در فیلم قهرمان قهرمانان سال ۱۳۴۴ با محمدعلی فردین ، تقی ظهوری و عباس شاویز هم بازی شد.

کسی که بیشتر از هر فیلمی او را با فیلم سلطان قلب‌ها میشناسیم. آذر شیوا، چهره‌ی اصلی این مطلب خواهد بود. زنی تنها، اما در میان جمع.

آذر شیوا

خاطرات جالب آذر شیوا

آذر شیوا در خاطرات جسته گریخته خود درباره روزگار کودکی‌اش می‌گوید: از روز اول قسمت من این بود که یک خانواده‌ی متفرق داشته باشم.

خانواده‌ای که از یک پدر، یک مادر و یک دختر که من بودم تشکیل شده بود. ولی همین جمع کوچک، با جبر طبیعت متفرق شد.

پدر آذر که یک پزشک باسواد بود، همواره دوست داشت او را در لباس پرستاری ببیند. البته آذر تحصیلات خود را تا دوره متوسطه بیشتر ادامه نداد و به رویا‌های پدر نه گفت.

خودش همیشه می‌گفت:تحصیل، من را خسته می‌کند! با این وجود آذر با گذشت چند سال شغل پرستاری را پیشه می‌کند و حتی بعد از بازنشستگی با افتخار آن را ادامه می‌دهد.

زندگی تراژیک آذر شیوا با ازدواج او آغاز شد. زمانی که شیوا عاشق پسر جوانی از خویشاوندانش می‌شود و با او از خانه‌ی پدری می‌گریزد.

اما پسر جوان با بیکاری و اعتیاد وبال گردن شیوا می‌شود و زندگی او را سخت‌تر از قبل می‌کند. بعد از طلاق از همسر و بچه‌ای که در شکم داشته، به تک اتاقی در محقر کوچ می‌کند تا زندگی خود را در ۱۶ سالگی با تنها فرزندش یعنی "ماندانا" ادامه دهد.

کسی نمی‌داند به چه شکل و از کجا، اما اولین کسی که آذر شیوا را کشف می‌کند، "رفیع حالتی" بازیگر، مترجم، کارگردان و نویسنده بود.

صدای جدی و خوب آذر شیوا باعث می‌شود او در ۱۸ سالگی کشف شده و وارد رادیو شود. قرار بود او در رادیو نمایش‌های رادیویی اجرا کند و کار دوبله برخی فیلم‌ها را نیز انجام دهد.

سال ۱۳۴۰ زمان که شیوا ۲۱ ساله بود، توسط "مجید محسنی" به سینما دعوت می‌شود و در فیلمی به کارگردانی و نویسندگی خود مجید محسنی به نام"آهنگ دهکده" بازی می‌کند.

این اولین حضور آذر شیوا روی پرده سینما بود و قرار بود با زیبایی‌اش پرده سینما را به تسخیر دربیاورد.

 

۰
ارسال نظر