ویدئو/ ببینید چگونه چند آهو دسته سگ های وحشی را کنفت می‌کنند!

چند آهو با یک حرکت خلاقانه توانستند از دست گله سگ های وحشی جان سالم به در ببرند.

کد خبر : ۷۷۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ، چند آهو با قرار گرفتن در شیب صخره از دست گله سگ های وحشی در امان ماندند.

سگ وحشی آفریقایی (نام علمی: Lycaon pictus) سگ‌سانی است که با نام‌های سگ شکاری آفریقایی و سگ شکاری دماغه نیز شناخته می‌شود و تنها در قارهٔ آفریقا، و به ویژه مناطق ساوانایی و دارای پوشش درختی اندک، یافت می‌شود.

این جانور بزرگ‌جثه‌ترین سگ‌سان بومی آفریقا است و تخمین زده می‌شود که در حدود ۶۶۰۰ قلاده سگ وحشی آفریقایی بزرگسال شامل ۱۴۰۰ قلاده بالغ در طبیعت و در ۳۹ جمعیت پراکنده هستند.

این در حالی است که میزان شمارش‌شده، به دلیل تقسیم و تکه‌تکه شدن زیستگاه، تعدی و آزار انسانی و همین‌طور شیوع بیماری، رو به کاهش است.

تا سال ۲۰۰۵ پنج زیرگونه از سگ وحشی آفریقایی شناسایی و گزارش شده‌اند.

ویژگی‌های آهو

آهو جثه‌ای متوسط (بلندی بیشتر آن‌ها تا شانه، میان ۶۱ تا ۱۱۰ سانتی‌متر است)، دمی کوتاه، دست‌ها و پاهایی بلند و ظریف، گوش‌هایی بلند و کشیده، شاخ‌هایی نسبتاً بلند، و برآمدگی گواتر مانندی به خصوص در فصل جفت گیری در زیر گلو دارد.

رنگ بدنش قهوه‌ای روشن مایل به نخودی و زیر بدنش سفید است. دو نوار تیره رنگ از زیر چشم‌ها تا گوشه‌ی لب‌های آن امتداد دارد.

آهو در حالت عادی، هنگامی که مزاحمتی برایش فراهم نشده است، با گردنی آزاد به سمت جلو، نوک بینی به طرف پایین، گوش‌ها راست، و دم به سمت پایین و آویزان راه می‌رود. هنگام تغذیه یا حرکت، دم آن پی در پی تکان می‌خورد تا مگس و دیگر حشره‌های مزاحم را دور کند.

اگر آهو احساس خطر کند، گردنش را راست نگه می‌دارد، سرش را بالا می‌گیرد و دمش را پیوسته تکان می‌دهد و در این حالت، به سایر اعضای گله هشدار می‌دهد.

آهو در این حالت فرار نمی‌کند بلکه با پاهای کشیده و در حالی که گوش‌ها و دم خود را بالا گرفته است، حرکت می‌کند، به تناوب می‌ایستد و به سوی منبع خطر نگاه می‌کند.

اگر منبع خطر نزدیک‌تر شده باشد، با خارج کردن هوا از بینی خود، صدای سوت مانندی تولید می‌کند و سپس با پرش‌های بلند زیگزاگ مانند، پا به فرار می‌گذارد.