بررسی تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگران کلید نهایی می شود

بیش از ده هزار خانواده شهدا و ایثارگری که معطل اجرای این قانون هستند،می توانند از خدمات آن برخوردار شوند.

کد خبر : ۷۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
0

نمایندگان مجلس با بررسی اولویت دار طرح استفساریه تعیین تکلیف وضعیت استخدامی نیروهای ایثارگر شرکتی موافقت کردند. بر این اساس ت بدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگران فردا دوشنبه در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

بنابر برنامه مجلس، استفساریه تبدیل وضعیت ایثارگران در دستور کار صحن علنی فردا دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ بررسی خواهد شد. در این رابطه گزارش نهایی کمیسیون اجتماعی در مورد طرح استفساریه ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران منتشر شد.

با توجه به تصویب اولویت طبق تبصره (۱) ماده (۱۰۰)، این طرح فردا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی و رأی‌گیری خواهد شد.

رای نمایندگان به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگران

در نشست علنی چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه مجلس، نمایندگان با تعیین تکلیف وضعیت استخدامی نیروهای ایثارگر شرکتی با ۱۷۷ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع موافقت کردند.

علی بابائی کارنامی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: «در این قانون گفته شده بود که نیروهای شرکتی و قراردادی ایثارگران به نیروهای پیمانی تبدیل وضعیت شوند، اما دولت این قانون را درخصوص نیروهای قراردادی اجرا کرده، اما نیروهای شرکتی را برخلاف قانون بلاتکلیف نگه داشته است.»

این نماینده ادامه داد: «براساس این طرح تلاش کردیم تا نیروهای شرکتی هم طبق قانون برنامه ششم توسعه تبدیل وضعیت شوند، لذا از نمایندگان درخواست کردیم که با اولویت بررسی این طرح موافقت کنند تا بیش از ده هزار خانواده شهدا و ایثارگری که معطل اجرای این قانون هستند، از خدمات نظام اسلامی برخوردار شوند.»

منبع: مهر