“آنجلينا جولي” به تحولات اخير افغانستان واکنش نشان داد

آنجلينا جولي، هنرپيشه سرشناس آمريکايي نسبت به تحولات اخير افغانستان و تاثير آن بر آينده زنان و دختران اين کشور ابراز نگراني کرد.

کد خبر : ۴۵۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح به نقل از يورونيوز، تسلط شبه نظاميان طالبان بر افغانستان که پيش‌تر در زمان به دست گرفتن حکومت اين کشور دوران تيره و تاري را به ويژه براي دختران و زنان رقم زده بودند علاوه بر شهروندان افغان بسياري از فعالان حقوق بشر و شخصيت‌هاي فرهنگي و هنري را نگران کرده است.

جولي که به عنوان سفير امور بشردوستانه و نماينده ويژه کميسر عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نيز منصوب شده روز يکشنبه در گفتگو با يک نشريه آلماني به شدت از آنچه قرار است بر سر زنان افغان در دوران تسلط طالبان بر افغانستان بگذرد، ابراز نگراني کرد.

بیشتر بخوانید: ابراز شرمساری آنجلینا جولی از آمریکایی بودنش!

هنرپيشه زن آمريکايي در اين خصوص تصريح کرد که فکر نمي‌کند دولت آينده افغانستان بتواند به سادگي زمان را به عقب برگرداند تا همه چيز به وضعيت بيست سال گذشته برگردد.

اين نگراني‌ها با بسيج زنان و دختران افغانستان طي روزهاي گذشته براي رساندن صداي اعتراض به از دست رفتن حقوق گذشته و آزادي‌هاي اجتماعي همزمان شده است.

تجمع و تظاهرات زنان در کابل که خواستار سهم داشتن در اداره کشور و نيز برخورداري از حقوقي مساوي با زنان در دولت آينده کشورشان هستند طي روزهاي گذشته با برخورد نيروهاي طالبان همراه شد.

آنجلينا جولي در گفتگو با هفته نامه آلماني «ولت ام سونتاگ» گفت: «به فکر همه زنان و دختران افغان هستم که نمي‌دانند آيا اجازه رفتن به محل کار يا مدرسه را خواهند داشت يا خير؟ من به جوانان افغانستان فکر مي‌کنم که نگرانند آزادي‌هاي اجتماعي بدست آمده در سال‌هاي گذشته را از دست بدهند.»