«هارمونی» سیستم عامل رقیب اندروید به بازار می آید

سیستم عامل هارمونی برای تلفن‌های هوشمند دوم ژوئن (۱۲ خرداد) از سوی شرکت هواوی عرضه خواهد شد.

کد خبر : ۲۴۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح به نقل از ایسنا، عرضه هارمونی بزرگ‌ترین حرکت هواوی برای احیا از آسیب ناشی از تحریم‌های امریکا علیه کسب و کار تلفن هوشمندش خواهد بود؛ استفاده از این سیستم عامل به‌معنای آن است که هواوی دیگر به اندروید متکی نخواهد بود.

تحریم‌های امریکا فراهم کردن پشتیبانی فنی گوگل برای مدل‌های جدید تلفن هواوی و همچنین دسترسی به خدمات موبایل گوگل را ممنوع کرده است. هنوز معلوم نیست آیا هواوی تلفن‌های هوشمند جدیدی را همزمان با عرضه هارمونی معرفی خواهد کرد یا این که به‌روزرسانی برای مدل‌های فعلی گوشی‌های هواوی انجام خواهد شد.

هواوی که زمانی بزرگ‌ترین سازنده تلفن هوشمند در جهان بود با سهم بازار چهار درصد در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱، اکنون در رتبه ششم بازار جهانی قرار دارد. دولت ترامپ این غول مخابراتی را تهدیدی برای امنیت ملی امریکا معرفی کرده بود، اتهامی که هواوی منکر آن شده است.

بر اساس گزارش رویترز، رِن شنگفی، بنیانگذار هواوی هفته جاری از کارکنان این شرکت خواست جرأت به خرج داده و در عرصه نرم‌افزار در جهان پیشرو باشند تا در بخش‌های کسب و کاری فعالیت کنند که نمی‌تواند تحت تأثیر تحریم‌های امریکا قرار بگیرد.