ماجرای عجیب مسمومیت ۲۹ دانش‌آموز دختر دبیرستانی

در پی اعلام مسمومیت تعدادی از دانش آموزان دبیرستانی دخترانه در شهر آشخانه دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان به عنوان مدعی العموم از سوی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی مأموریت یافت تا ماهیت و ابعاد این موضوع را بررسی و نتیجه را گزارش کند.

کد خبر : ۲۳۸۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، در پی اعلام مسمومیت تعدادی از دانش آموزان دبیرستانی دخترانه در شهر آشخانه دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان به عنوان مدعی العموم از سوی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی مأموریت یافت تا ماهیت و ابعاد این موضوع را بررسی و نتیجه را گزارش کند.

این در حالی است که دادستان عمومی و انقلاب آشخانه در ادامه ضمن حضور در محل وقوع حادثه، با مدیرعامل شرکت گاز و دیگر عوامل ذی ربط و نیز شاهدان عینی گفت و گو کرد و از  پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه خبر داد.

فیروزجایی دادستان شهر آشخانه گفت: ظاهرا تعدادی از کارکنان شرکت گاز یک بشکه حاوی مقادیری مواد افزودنی نامطبوع با عنوان مرکاپتان را که به منظور تزریق در خطوط انتقال گاز و پیشگیری از مخاطرات احتمالی برای افراد پیش بینی شده بود، به محل این شرکت (گاز) واقع در مجاورت دبیرستانی دخترانه انتقال دادند که پس از گشایش درب بشکه، انتشار بوی این ماده (مرکاپتان)در فضا، سبب بدحال شدن تعداد ۲۹ دانش آموز شد.

وی تصریح کرد: با انتقال دانش آموزان به بیمارستان و انجام معاینات پزشکی، حال همه مساعد گزارش شد و مرخص شدند.

به نقل از روابط عمومی این اداره کل دادگستری خراسان شمالی، فیروزجایی گفت: دستگاه قضایی در حال بررسی همه ابعاد و زوایای پیدا و پنهان ماجرا و مبانی وقوع این حادثه است و طبعا بر اساس کار کارشناسی و بررسی‌های میدانی در صورت احراز قصور، تقصیر یا هرگونه سهل انگاری، با فرد یا افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

منبع: برترین ها