خبر تلخ درگذشت فرشاد فرهی، معمار و هنرمند ایرانی

معمار و هنرمند ایرانی و بنیانگذار استودیو تحقیقات معماری فرهی بیستم مهرماه سال ۱۴۰۳ شمسی چشم از جهان فروبست.

کد خبر : ۲۳۸۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، فرشاد فرهی (متولد سال ۱۳۲۴ شمسی) دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه ملی ایران بود؛ او همچنین تحصیلات خود را در انستیتو هنر سانفرانسیسکو، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه اسلو، نروژ ادامه داد.

از جمله سوابق حرفه‌ای فرشاد فرهی می‌توان به مشارکت با زنده‌یاد هادی میرمیران در تاسیس مهندسان مشاور نقش جهان پارس و همکاری با بهرام شیردل اشاره کرد.

همانگونه که در بالا نیز اشاره شد، ایشان همکاری نزدیکی با زنده‌یاد سیدهادی میرمیران داشتند؛ البته به بیان دقیق‌تر یک دوستی عمیق و ماندگار که در نهایت به شراکت و همکاری انجامیده بود.

فرشاد فرهی فعالیت‌های ارزشمندی نیز پیرامون رشد و توسعه‌‎ی معماری ایران داشت. برای نمونه وی گروه شش معمار را متشکل از معماران مطرحی همچون فرهاد احمدی، حسین شیخ زین‌­الدین، بهرام شیردل، علی صارمی و هادی میرمیران برای تبادل‌نظر و گفتگو درباره‌ی معماری ایران تشکیل داد.

گروهی که در تلاش بود تا با برگزاری جلسات منظم و متعدد بتواند به یک مانیفست در زمینه‌ی معماری آن روز ایران بدست آورد و خطوط یک جریان فکری مشترک که دربرگیرنده­ اصولی مدون و بیان­گر یک جریان نوین باشد را تبیین نماید. او همچنین در سال ۲۰۰۴ میلادی، استودیوی تحقیقات معماری فرهی را در واشنگتن، دی. سی راه‌اندازی نمود.

هنر و معماری آبگینه درگذشت ایشان را به جامعه معماری ایران تسلیت عرض می‌نماید و از خداوند متعال برای روح آن مرحوم، غفران و رحمت واسعه الهی را مسیٔلت دارد.

منبع: فرارو