بیوگرافی فرساد خواننده رپ نسل چهار

چکیده: فرساد رپر دهه هفتادی نسل چهار رپ فارسی که ابتدا بیشتر به زبان انگلیسی فعالیت می کرد و با رپر مشهور آمریکایی همکاری داشت این روزها به زبان فارسی و با محتوای لایف استایل فعالیت می‌کند.

کد خبر : ۲۳۸۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
0

چند سالی می شود که رپ فارسی آن ممنوعیت سابق را ندارد و هرچند هنوز زمزمه های مجاز شدن کامل آن به عمل نرسیده اما برخی رپرها حتی در برنامه‌های صداوسیما حضور دارند یا در برنامه های اینترنتی مصاحبه می‌کنند.

این مساله با ظهور نسل چهار رپ فارسی که بیشتر به مسائل جاری زندگی، محتوای انگیزشی و ... می پردازند پر رنگ تر شده است.

فرساد یکی از این رپرهای نسل چهار است که هرچند در شروع کار بیشتر سبک ادبی و اجتماعی داشت اما کارهای جدید او بیشتر در سبک  دپ، سبک زندگی، پارتی، گنگ و... است.

فرساد متولد ۱۵ شهریور ۱۳۷۸ در تهران  و اصالتاً اهل سوادکوه مازندران است.

او  فعالیت رسمی خود را از ۱۳۹۹ شروع کرد و از این جهت می توان او را جزو نسل چهار رپ فارسی به حساب آورد.

او ابتدا به زبان انگلیسی فعالیت می کرد  و می توان گفت اولین رپر ایرانی است که به زبان انگلیسی در سال ۱۴۰۰ از ایران با یکی از خوانندگان مطرح رپ آمریکایی به نام ron solemn  همکاری داشته است.

آثار فرساد

فرساد تاکنون با رپرهای ایرانی همکاری یا فیت نداشته است و فلو و سبک مخصوص به خودش را دارد و از نظر تنظیم بیت‌های او را می توان مانند بسیاری از رپرهای نسل چهار دریل دانست.

 البته در سبک اولد اسکول هم آثاری از او منتشر شده است.

از بهترین کارهای فرساد می تواند به خطای دید، شهر جادویی، نمیدونم، اودین، پیتوک، آره دایی و کچی اشاره کرد.

فرساد دایره واژگانی گسترده ای دارد و در موزیک‌هایش با استفاده از این واژگان و رایم های خلاقانه فضایی نو را ایجاد می کند.