با بالا رفتن قسمت طلا ارزش واقعی بیت کوین نیز مشخص شده است!

برتری طلا بر رمز ارز؛ آبروی بیت کوین هم رفت!
کد خبر : ۲۳۵۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- بیت کوین به طلای دیجیتال مشهور است اما با بلاخره مشخص شد کدام یک واقعا با ارزش و قیمتی هستند!

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، قیمت طلا در دنیا از همیشه گران‌تر شده است.

اخیرا قیمت طلا در آمریکا برای اولین بار به بالای 2500 دلار رسید و ادعای بیت‌ کوین مبنی بر اینکه «طلای دیجیتال» است با مهم‌ترین چالش خود مواجه شده است.

افزایش  قیمت این فلز گرانبها بحث‌هایی در مورد سرمایه گذاری‌های امن در عصر دیجیتال برانگیخت و سرمایه گذاران و تحلیلگران را وادار کرد تا نقش بیت کوین در حفظ ثروت را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.

افزایش تقاضای طلا به عنوان سرمایه گذاری امن در بحبوحه نگرانی‌های اقتصادی جهانی و تنش‌های ژئوپلیتیکی رخ می‌دهد که موقعیت بیت کوین و بازار را تحت نظارت شدید قرار می‌دهد.

در حالی که قیمت طلا در دو هفته گذشته به بالاترین حد خود رسیده است و در حال حاضر با قیمت 2445 دلار برای هر اونس معامله می‌شود؛ بیت کوین در حال حاضر با قیمت 65450 دلار معامله می‌شود که در مقایسه با بالاترین قیمت خود یعنی 73737.94 دلار حدود 14 درصد کاهش یافته است.

از آنجایی که طلا و بیت کوین بسیار متفاوت هستند، سؤالاتی در مورد توانایی بیت کوین برای خدمت به عنوان یک ثروت مطمئن و محافظت در برابر تلاطم‌های اقتصادی مطرح می‌شود. ارتباط بین بیت کوین و طلا از زمان پیدایش بیت کوین به طور قابل توجهی متفاوت بوده است. در روزهای اولیه، افزایش قیمت هر کدامشان کاملاً مستقل بود، اما پس از کرونا، همبستگی بین این دو افزایش یافت.

رابطه میان ارزش طلا و بیت کوین در حال تغییر است و فرضیات دیرینه در مورد نقش ارز دیجیتال در اکوسیستم مالی را به چالش می‌کشد.

در حالی که طلا همچنان به جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز که به دنبال ثبات هستند، ادامه می‌دهد؛ مسیر پیش‌روی بیت‌کوین تحت تأثیر مجموعه‌ای از عوامل منحصربه‌فرد از جمله پیشرفت‌های فن‌آوری، تحولات نظارتی و هیجانات بازار است.

راب چانگ، مدیرعامل شرکت استخراج ارز دیجیتال گریفون می‌گوید: «تغییر قیمت طلا ممکن است تأثیر غیرمستقیم بر بیت کوین داشته باشد، زیرا سرمایه گذاران ثروت خود را بازنگری می‌کنند، اما ویژگی‌های منحصر به فرد بیت کوین و پذیرش رو به رشد فناوری بلاک‌چِین به بیت کوین مسیر مشخصی می‌دهد».

مارکوس لوین، یکی از بنیانگذاران ارز دیجیتال XYO، با برجسته کردن رابطه ظریف بین طلا و بیت کوین گفت: «وقتی قیمت طلا افزایش می‌یابد، می‌تواند نشان دهنده افزایش ریسک گریزی باشد و به طور بالقوه جایگاه بیت کوین را به عنوان یک سرمایه گذاری جایگزین تقویت کند.»

لوین گفت: «این نشان می‌دهد که اگرچه افزایش قیمت طلا ممکن است مستقیماً قیمت بیت‌کوین را افزایش ندهد، اما می‌تواند محیطی مساعدتر برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ایجاد کند.»

مسیر پیش رو برای بیت کوین همچنان پیچیده است و عوامل متعددی بر پتانسیل آن برای رسیدن به ارتفاعات جدید تأثیر می گذارد.

این موضوع که آیا بیت‌کوین واقعاً می‌تواند به عنوان «طلای دیجیتال» خود در مواجهه با بی‌اعتمادی‌های اقتصادی ثابت کند یا نه و عملکرد آن در ماه‌های آینده می‌تواند آینده سرمایه‌گذاری‌های امن در عصر دیجیتال را شکل دهد.