امروز در تاریخ؛ اولین درایواین سینمای دنیا افتتاح شد!

در 6 ژوئن سال 1933 علاقه‌مندان به اتومبیل و سینما تفریحی جدید در آمریکا پیدا کردند!

کد خبر : ۲۳۱۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- در 6 ژوئن 1933 رانندگان مشتاق ماشین‌های خود را در اولین سینمای اتومبیل رو دنیا در نبوجرسی پارک کردند!

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، سینماهای اتومبیل رو یا به اصطلاح «درایو-این» در سراسر جهان محبوب هستند! 

ایده این سینما زاییده فکر ریچارد هولینگزهد، طرفدار سینما و مدیر فروش شرکت اتوبمبیل پدرش بود. هولینگهد با الهام از تلاش مادرش برای نشستن راحت بر صندلی‌های سینمای سنتی، ایده سالنی در فضای باز را مطرح کرد که در آن مشتریان در راحتی اتومبیل خود فیلم تماشا می‌کنند.

او راه‌هایی برای محافظت سینما در مقابل باران و آب و هوای نامساعد آزمایش کرد و فاصله ایده‌آل برای خودروها را ابداع کرد تا همه بتوانند دیدی مناسب و کامل از صفحه نمایش داشته باشند.

این کارآفرین جوان در ماه می سال 1933 حق ثبت اختراع این سینما را دریافت کرد و کمتر از یک ماه بعد، با سرمایه گذاری اولیه 30000 دلار، اولین سینما اتومبیل رو خود را افتتاح کرد.

با تبلیغ این سینما به عنوان یک سرگرمی برای کل خانواده، هولینگهد برای هر ماشین 25 سنت و برای هر نفر 25 سنت دریافت می‌کرد.

این ایده مورد توجه قرار گرفت و پس از لغو حق ثبت اختراع هولینگزهد در سال 1949، این سینماها در سراسر آمریکا شروع به کار کردند.

محبوبیت سینما درایواین پس از جنگ جهانی دوم افزایش یافت و در اواخر دهه 1950 تا اواسط دهه 60 با حدود 5000 سالن سینما در سراسر کشور به اوج محبوبیت خود رسید.

درایواین‌ها به نماد فرهنگ آمریکایی تبدیل شدند با این حال امروزه کمتر از 500 سالن درایواین در ایالات متحده باقی مانده است.