با این روش پارکت‌ها را بدون شوینده‌های شیمیایی تمیز کنید!

با این روش بدون استفاده از شوینده‌های شیمیایی پارکت‌های چوبی خانه خود را تمیز کنید!

کد خبر : ۲۲۹۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-تمیز کردن پرکت‌های چوبی می‌تواند سخت و وقت گیر باشد اما لازم نیست از هیچ شوینده‌ شیمیایی استفاده کنید! 

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، برای تمیز نگه داشتن کفپوش‌های چوبی حتما لازم است که چند بار در هفته آن‌ها را تی بکشید. یک بار در ماه نیز کف چوبی خود را عمیقا تمیز کنید تا درخشندگی آن‌ها را حفظ کنید. 

نحوه تمیز کردن کفپوش چوبی با سرکه

مرحله 1: بهم ریختگی، کثیفی و زباله را پاک کنید

همیشه تمیز کردن کفپوش‌ها را با برداشتن هرگونه آشغال و برداشتن فرش‌ها از روی زمین شروع کنید.

سپس گرد و غبار و خاک را پاک کنید. می توانید از یک جارو یا جاروبرقی استفاده کنید اما مطمئن شوید برس‌های جاروبرقی را خوابانده باشید تا به چوب آسیب نزنید.

 بهترین انتخاب برای پاک کردن گرد و غبار دستمال‌های میکروفیبر است. الیاف موجود در این پارچه‌ها کثیفی را به راحتی جذب می‌کند. 

مرحله 2: محلول تمیز کننده را آماده کنید

در یک سطل بزرگ، 1 گالن آب را با 1 فنجان سرکه سفید مقطر یا 1/2 فنجان سرکه تمیز کننده ترکیب کنید. اگر تصمیم دارید از یک شوینده تجاری برای تمیز کردن کفپوش چوبیتان استفاده کنید، دستورالعمل محصول را به دقت دنبال کنید. فقط از مقدار پیشنهاد شده در دستورالعمل استفاده کنید تا از کدر شدن چوب جلوگیری کنید. 

مرحله 3: کفپوش‌های چوبی را تمیز کنید

یک دستمال میکروفایبر تمیز را به محلول آغشته کنید و آن را بچکانید تا زمانی که فقط مرطوب باشد و چکه نکند. نمی‌خواهید آب اضافی روی زمین بماند.

از گوشه‌های خانه شروع کنید و به وسط خانه بیاید. دستمالتان را در این روند بارها به محلول آب و سرکه آغشته کنید. 

مرحله 4: اجازه دهید کفپوش‌ها خشک شوند

قبل از راه رفتن روی زمین اجازه دهید تا کفپوش‌ها خشک شود. به یاد داشته باشید که رطوبت بیش از حد می‌تواند چوب آسیب برساند. پنکه‌های سقفی را روشن کنید یا یک پنکه گردشی استفاده کنید تا به سرعت خشک شدن کمک کنید. 

حواستان باشد که درز میان کفپوش‌ها را نیز با کمک یک دستمال یا یک مسواک نرم به خوبی تمیز کنید تا به طول عمر کفپوشتان اضافه شود.

منبع: www.realsimple.com