تعطیلی پنجشنبه کارگران هم اجرا می شود؟

با تصوی قانون جدید یکی از پرسش‌ها این است که تعطیلی پنجشنبه کارگران هم اجرایی می شود یا صرفا منحصر به بخش دولتی است؟

کد خبر : ۲۲۹۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، سیدصولت مرتضوی، وزیر کار  در پاسخ به سوالی خصوصی تعطیلی پنجشنبه ها و اجرای آن بر مشمولان قانون کار و بخش خصوصی، تصریح کرد: این مساله نیاز به قانون دارد، هرچه که قانونگذار تصویب کند لازم الاجرا است.

در واقع هرچه که مجلس تصویب کند و ابلاغ شود ما حتما اجرا خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت لایحه واگذاری تعیین نرخ دستمزد کارگران به مجلس گفت: لایحه واگذاری تعیین دستمزد در حوزه کارشناسی وزارتخانه در حال بررسی است، در بخش کارشناسی وزارتخانه است که بعد باید به دولت ارسال شود و در صورت تصویب در هیات دولت به مجلس ارسال خواهد شد.

علی بابایی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم  در پاسخ به این پرسش که آیا لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری در صورت تصویب در مجلس شامل بانک‌ها نیز می‌شود؟ اظهار کرد:

دستگاه‌هایی که مشمول قانون خدمات کشوری و همچنین ماده ۲۹ برنامه ششم هستند، مشمول این لایحه می‌شوند و با توجه به اینکه بانک‌ها از قانون خدمات کشوری پیروی می‌کنند، در صورت تصویب لایحه مذکور در مجلس، بانک‌ها نیز در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

گفتنی است دستگاه‌های مندرج در قانون خدمات کشوری عبارتند از: کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و همه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی.

به عنوان جمعبندی برای اینکه ببینین تعطیلی پنجشنبه ها شامل کارگران می شود یا نه بایدقدری صبر کرد تا تکلیف مشخص شود و فعلا چیزی قطعی نیست.