سپاهانی‌ها بعد از حکم پرسروصدای کمیته استیناف، روزهای بحرانی و ناموفقی را پشت سر گذاشته‌اند.

فروپاشی سپاهان بعد از حکم جنجالی
کد خبر : ۲۲۷۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح به نقل از فوتبال 360، مسئولان فدراسیون فوتبال پیش از شروع لیگ بیست‌وسوم برای سامان دادن به وضعیت نقل‌وانتقالات فوتبال باشگاه ایران به سراغ وضع قوانین جدید رفتند که یکی از مهم‌ترین و پربحث‌ترین قوانین وضع شده، موضوع سقف بودجه بود. قانون جدید مخالفان و موافقان زیادی داشت اما مسئولان فدراسیون امید داشتند که بتوانند پروژه جدید خود را با موفقیت دنبال کنند و در این مسیر، شکایت باشگاه علیه یکدیگر باعث شد تا پرونده‌های پرشماری در کمیته انضباطی تشکیل شود.

سپاهان اصفهان، یکی از باشگاه‌های فعال در بازار تابستانه بود و این باشگاه توانست در کنار دائمی‌کردن قرارداد پیام نیازمند، با هادی محمدی، برایان دابو، احسان پهلوان، کاوه رضایی، عیسی آل‌کثیر و رضا اسدی قرارداد امضا کند و جذب پرشمار ستاره‌ها باعث شد تا شکایت‌ها علیه تخلفات باشگاه سپاهان در بازار زمستانه به صف شود. جالب آنکه در وهله نخست، کمیته انضباطی رأی به محکومیت 40 میلیارد تومانی باشگاه سپاهان داد و همچنین از طلایی‌پوشان اصفهانی 4 امتیاز کسر شد.

مدیران باشگاه سپاهان رأی صادره را به کمیته استیناف بردند و با اعتراض به این رأی، خواهان بازگشت امتیازات خود شدند. در این میان، موضع‌گیری‌ها نسبت به کسر امتیاز انجام شده هم جالب‌توجه بود؛ به‌طوری‌که جواد نکونام سرمربی استقلال که اعتراض زیادی به رعایت سقف بودجه از سوی تیمش داشت، مدعی شد که حاضر است از تیمش کسر امتیاز شود اما ستاره‌های پرشمار را در اختیار داشته باشد! تنش‌ها زمانی به اوج خود رسید که پنجم دی‌ماه، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، رأی صادره از سوی کمیته انضباطی را وتو کرد و 4 امتیاز به حساب طلایی‌پوشان اصفهانی بازگشت!

سپاهانی‌ها البته در طرف مقابل تعهد دادند که قرارداد بازیکنان خود را اصلاح کنند و در این زمینه نام احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر در فهرست مازاد طلایی‌پوشان قرار گرفت اما با این وجود، افشای رقم قرارداد بازیکنانی مانند پیام نیازمند و دریافتی حدوداً 100 میلیاردی آن‌ها، باعث تنش در اردوی طلایی‌پوشان و انتقاد سایر بازیکنان از اختلاف رقم قراردادها شد. به نظر می‌رسد که یکی از علل اخراج سریالی بازیکنان سپاهان در زمین مسابقه، عدم آرامش روانی طلایی‌پوشان است و این موضوع می‌تواند به عدم مدیریت حواشی اخیر بازگردد.

سپاهان غرق در بحران

طلایی‌پوشان اصفهانی در شرایطی با خبر بازگشت 4 امتیاز خود مواجه شدند که بعد از آن روز، سپاهان هیچ نتیجه‌ای جز شکست در زمین مسابقه کسب نکرده است! شاگردان ژوزه مورایس بعد از حکم کمیته استیناف، در سیرجان به مصاف گل‌گهر رفتند که با توجه به عدم اصلاح قرارداد بازیکنان خود، آن‌ها فرصت بازی پیدا نکردند و شکستی 3 بر یک را متحمل شدند. بعد از باخت مقابل گل‌گهر، طلایی‌پوشان اصفهانی در قزوین برابر شمس‌آذر هم مغلوب شدند تا با باخت‌های سریالی به کار خود در نیم‌فصل اول پایان بدهند.

شاگردان مورایس که با تحمل 3 باخت متوالی مقابل آلومینیوم اراک، گل‌گهر سیرجان و شمس‌آذر قزوین در نیم‌فصل نخست کار خود را به پایان رسانده بودند، در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در بازی رفت‌وبرگشت مقابل الهلال، شکستی 3 بر یک را پذیرفتند تا از گردونه این رقابت‌ها کنار بروند. بعد از 2 باخت پیاپی مقابل آبی‌پوشان ریاض، سپاهانی‌ها در لیگ برتر برابر استقلال شکست خوردند تا غرق در بحران و نابسامانی شوند و وضعیتی بی‌سابقه را با تحمل 6 شکست پیاپی تجربه کنند. در واقع باید گفت بعد از بازگشت 4 امتیاز به حساب طلایی‌پوشان، آن‌ها در 3 مسابقه لیگ برتری، 9 امتیاز ارزشمند را از دست دادند و در لیگ قهرمانان آسیا هم 2 باخت پیاپی را پذیرفتند تا وضعیتی بغرنج برای شاگردان ژوزه مورایس به‌وجود آید.