با اعلام لیست تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا مشخص شد که احمد نوراللهی جایی در این تیم ندارد.

مسیر سنگلاخی بازگشت نوراللهی به تیم ملی
کد خبر : ۲۲۳۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح،  لیست نهایی تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2023 در قطر اعلام شد. یکی از ابهاماتی که برای علاقمندان تیم ملی قبل از اعلام لیست وجود داشت مساله احمد نوراللهی بود.

نوراللهی بعد از این که متوجه شد نامش در فهرست بازیکنان تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ نیست اردوی تیم ملی را ترک کرد!

این اتفاق با واکنش تند امیر قلعه‌نویی مواجه شد و سرمربی تیم ملی نوراللهی را برای بازی با ازبکستان هم کنار گذاشت.

درست بعد از این اتفاق نوراللهی در تیم باشگاهی‌اش یعنی الوحده امارات نمایش‌های بسیار بهتری از قبل ارائه داد و همین باعث شد این تصور به وجود بیاید که کادر فنی تیم ملی نمی‌تواند چشم‌هایش را روی آمادگی این بازیکن ببندد.

اما کادر فنی تیم ملی بازگشت نوراللهی را منوط به عذرخواهی رسمی این بازیکن کرده بود. اتفاقی که نیفتاد و قلعه‌نویی در نهایت تصمیم گرفت برای حفظ نظم و انضباط در اردوی تیم ملی نوراللهی را برای جام ملت‌ها کنار بگذارد.

سوالی که بعدا مطرح شد این بود که نوراللهی پس از جام ملت‌ها به تیم ملی برمی‌گردد یا نه. چون دو ماه پس از جام ملت‌ها و در فروردین سال 1403 تیم ملی باید دو بازی در مسابقات انتخابی جام جهانی مقابل ترکمنستان انجام بدهد.

امروز هومن افاضلی که مشاور قلعه‌نویی در تیم ملی است در این باره گفته است: «ان‌شاءالله بعد از جام ملت‌های آسیا در خدمت احمد نوراللهی هستیم. بیشتر از این نمی‌توانم در این خصوص صحبت کنم.»

این می‌تواند به این معنی باشد که نام نوراللهی فقط برای جام ملت‌های آسیا 2023 از تیم ملی خط خورده و او اگر آماده باشد بعد از جام ملت‌ها و برای مسابقات بعدیِ تیم ملی به اردو دعوت خواهد شد.

با این وجود به نظر می‌رسد این مساله هم منوط به عذرخواهی نوراللهی باشد. یعنی اگر نوراللهی پس از جام ملت‌ها هم عذرخواهی نکند بعید است به تیم ملی دعوت شود.

اگر قرار بود بدون عذرخواهی به تیم برگردد برای همین مسابقات جام ملت‌ها این اتفاق می‌افتاد.

منبع: فوتبالی