قیمت بنزین سوپرآزاد در سال 1402 چقدر است؟

قیمت بنزین سوپرآزاد در صورت وجود در جایگاه‌ها با کارت آزاد 3500 است و با کارت سوخت شخصی زده نمی‌شود.

کد خبر : ۲۲۲۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- ممکن است در برخی جایگاه ها شنیده باشید که بنزین سوپر ندارند یا قرار است بیاید. بنزین سوپر در واقع در برخی جایگاه‌ها ارائه می شود که آزاد است و قیمتش 3500 است.

به گزارش وقت صبح، مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با بیان اینکه در حال حاضر بنزین سوپر در برخی از جایگاه‌ها توزیع می‌شود، اظهار کرد: کیفیت بنزین یورو تفاوتی با بنزین سوپر ندارد، اکتان بنزین سوپر حدود ۹۴ و بنزین یورو  ۹۲ است.

به گزارش باما، نرخ و قیمت بنزین سوپر در سال 1402، همانند سال‌های گذشته بوده و  معادل 3500 تومان به ازای هر یک لیتر است.

هم اکنون بنزین سهیمه ای 1500 و آزاد 3000 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: جدیدترین خبر از افزایش قیمت بنزین

بنزین سوپر ۳۵۰۰ تومانی مشتری ندارد!

آذر ماه 1398 تسنیم نوشت: ابراهیم بعاجی با بیان اینکه توزیع بنزین سوپر در جایگاه‌ها کم شده است، افزود: با توجه به این‌که پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی، قیمت بنزین سوپر به 3500 تومان در هر لیتر افزایش یافته و این بنزین بدون سهمیه به مردم عرضه می‌شود، استقبال از این فرآورده نفتی تاحد قابل توجهی کاهش یافته است.

وی افزود: عرضه بنزین سوپر برای جایگاه داران نیز مقرون به صرفه نیست و اکنون اکثر جایگاه‌ها فاقد بنزین سوپر است.

بعاجی بابیان اینکه هزینه خرید هر تانکر 30 هزار لیتری بنزین سوپر بیش از 100 میلیون تومان است، گفت: جایگاه داران با توجه به اینکه فروش بنزین سوپر نقدینگی بالایی نیاز دارد چندان علاقه‌ای به این کار ندارند.

وی با بیان اینکه به ازای فروش هر لیتر بنزین سوپر 100 تومان کارمزد به جایگاه داران پرداخت می‌شود، گفت: در ازای فروش یک تانکر بنزین سوپر تنها 3 میلیون تومان عاید جایگاه دارمی شود که این رقم با توجه به درگیر بودن نقدینگی جایگاه داران و هزینه‌های جاری، اصلا مقرون به صرفه نیست.