شیک‌ترین مدل‌های بستن روسری برای خانم‌های محجبه

مدل بستن روسری قواره بزرگ برای خانم‌هایی که علاقمند به این مدل روسری‌ها هستند و به دنبال روش و مدل های جدید بستن روسری قواره بزرگ هستند می تواند جذاب باشد.

کد خبر : ۲۲۲۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، داشتن حجاب و حفظ شیک پوشی و آراسته بودن یکی از دغدغه‌های خانم‌های با حجاب می باشد. همیشه از از این مدل بستن روسری می توانید در مهمانی‌ها و مجالس و محیط‌های اجتماعی بیرون استفاده نمایید.

با توجه به اینکه در این روزها روسری قواره بزرگ طرفداران زیادی دارد و بیشتر خانم‌ها از روسری‌های قواره بزرگ در پوشش خود استفاده می‌کنند، روسری قواره بزرگ را می توانید با روش‌های متنوع و مختلفی سر کنید.

بهترین نوع مدل بستن روسری قواره بزرگ برای بستن روسری مدل لبنانی است.

مدل بستن روسری به روش لبنانی نیز میتوان به شکل‌های مختلفی سر کرد.

اگر مدل بستن روسری را یاد بگیرید به سادگی می توانید آن را با تمامی لباس‌های زمستانه و یا تابستانه‌ی خود ست کنید. شما نباید در تمام فصل‌های سال فقط از یک مدل پوشش استفاده کنید.

با کمی تغییر در مدل بستن روسری خود می‌توانید یک استایل جدید و متنوع داشته باشید.

البته در نظر داشته باشید که مدل بستن روسری با جنس روسری ارتباط تنگاتنگی دارد. پس باید نسبت به جنس روسری خود، مدل بستن روسری را مشخص کنید.

برای بستن روسری چند نکته را مورد توجه داشته باشید. اگر از هدبند استفاده می‌کنید حتماً رنگ آن با رنگ و طرح روسری و لباستان هماهنگی داشته باشد.

در مواقعی که از هدبند استفاده می‌کنید بهتر است روسری با پیشانیتان کمی فاصله داشته باشد.

گاهی ممکن است بخواهید موهایتان بیرون از روسری باشد، که بهتر است حتماً آرایش و نظم خاصی به موهایتان بدهیدچون در غیر اینصورت هرچقدر که مدل روسری شیک و جذاب باشد، به خاطر آشفتگی‌های مویتان به چشم نمی‌آید.

اگر لازم است برای مدل بستن روسری از گیره استفاده کنید، سعی کنید از گیره‌ای استفاده کنید که تضادی با روسری نداشته باشد و تا حد امکان پیدا نباشد. مگر در مواردی که از گیره‌های تزئینی استفاده می‌کنید.

امروزه روسری‌های قواره بزرگ در جنس، طرح و رنگ‌های مختلف در بازار موجود می‌باشد، که می‌توان مدل‌های جذابی به آنها داد.

قبل از انتخاب مدل بستن روسری قبل از هر چیز باید مدل یقه‌ی لباس یا مانتوی انتخابی خود را در نظر بگیریم. زیرا برخی مانتوها و لباس‌ها دارای یقه‌ی زیبایی هستند و دیده شدن یقه باعث می‌شود مانتو یا لباس ما زیباتر دیده شود، در این صورت باید مدلی را انتخاب کنیم که مانع دید یقه‌ی آن نگردد.

روسری‌های ساتن و ابریشمی به شما استایلی شیک و زنانه می‌دهند. بسیاری از خانم‌ها برای مراسم‌ غیررسمی و حتی مناسبت‌های خیلی رسمی از روسری‌های ابریشمی یا ساتن استفاده می‌کنند؛ اما گاهی اوقات نحوه‌ی استفاده و مدل بستن این روسری‌ها به دلیل ماهیت نرم و سُر خورنده‌ای که دارند، مشکلاتی را به وجود می‌آورند.

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید برای اینکه بتوانید مدل بستن روسری مناسبی را برای خودتان انتخاب کنید، باید به یک اصل مهم توجه کنید.

فرم صورت

فرم صورت شما می‌تواند فاکتور اصلی و مهمی برای انتخاب مدل بستن روسری باشد. در ادامه به طور خلاصه فرم‌های صورت را با هم بررسی خواهیم کرد.

اگر فرم صورت شما مربعی شکل است باید از مدل بستن روسری به شیوه‌ی کویتی‌ها برای بستن روسری خود استفاده کنید تا زوایای صورت خود را مخفی کنید. توجه داشته باشید که شما هرگز نباید از سبک ترکیه‌ای استفاده کنید.

اگر فرم صورت شما دایره‌ای شکل یا همان گرد است، هیچگاه نباید روسری خود را به صورت تنگ بپوشید بالعکس باید مدل بستن ترکیه‌ای استفاده کنید تا زوایای صورت شما آشکار شود.

اگر صورت شما کشیده است، حتماً باید از سبک الامیره استفاده کنید و با کمک گرفتن از کلاه یا هدبند صورت خود را کوتاه‌تر نشان دهید. توجه داشته باشید که شما هرگز نباید از مدل‌هایی استفاده کنید که صورت شما را کشیده‌تر نشان می‌دهند.

اگر صورت شما مستطیلی شکل است، هرگز نباید پیشانی خود را بپوشانید و باید گوشه‌های روسری را به صورت خود نزدیکتر کنید. به این ترتیب حالت چهره‌ی شما کاملاً عوض می‌شود.

توربان یا کلاه حجاب

کلاه حجاب یا توربان یکی از ابزارهایی است که در زیر روسری استفاده می شود و به شما آزادی عمل بیشتری در بستن روسری می دهد. و می توانید سبک خاصی از حجاب را داشته باشید.

برای مثال میتوانید هنگام بستن روسری یک طرف آن را کوتاه تر در نظر بگیرید و به طرف مقابل کلاه حجاب وصل کنید و طرف دیگر را آزادانه روی شانه ی مقابل خود بیندازید. به این شیوه یک سبک با حجاب اما آزادانه ایجاد کرده اید.

منبع: مُچُم