عکس/ تبلیغ جالب پپسی با لباس محلی گیلان
تصویر جالبی از آگهی پپسی در فضای مجازی منتشر شده است.
به گزارش وقت صبح، انتشار تصویری از تبلیغ نوشابه پپسی کولا با لباس محلی و فرهنگ مردم گیلان (شمال)، سال ۱۳۳۸ در فضای مجازی پربازدید شد.
تاریخچه پپسی
نوشابه پپسی اولین بار در سال ۱۸۹۳ توسط داروساز جوانی به نام کیلب برادهم اهل نیوبرن در ایالت کارولینای شمالی در کشور آمریکا معرفی شد. هدف برادهم از تولید این نوشیدنی درمان درد معده بود.
برخی چنین اظهار نمودهاند که ممکن است نام پپسی بر گرفته شده از آنزیم پپسین باشد که همان آنزیم پروتئینی ترشحشده از سلولهای اصلی معده است و به هضم پروتئینها کمک میکند.
هر چند، آنزیم پپسین هیچگاه به عنوان مادهی افزودنی برای پپسی کولا استفاده نشد. فرمول اصلی این نوشیدنی (در آغاز) شامل شکر و وانیل بود. برادهم تلاش داشت تا یک نوع نوشیدنی را ابداع نماید که انرژیدهنده و هضمکنندهی غذا باشد.
در سال ۱۹۲۳ شرکت پپسی-کولا ورشکسته شد. روی سی. مگارگل موفق شد که نشان تجاری برند پپسی را خریداری نماید. هر چند در احیای نام تجاری آن ناموفق بود و پس از زمان کوتاهی، چارلز گوت رئیس کمپانی شکلاتسازی لوفت، پپسی را خریداری نمود.
در ادامه، وی از شمیدانهای شرکت خود خواست تا فرمول شربت پپسی-کولا را از پایه تغییر دهند تا بتواند به رقابت با کوکاکولا بپردازد.
در سه نوبت میان سالهای ۱۹۲۲ تا ۱۹۳۳ شرکت کوکاکولا پیشنهاد خرید شرکت پپسی را مطرحنمود که در هر سه مورد، پیشنهاد آنها توسط پپسی رد شد.
والتر استانتون مک جونیور در سال ۱۹۴۰ میلادی منصب ریاست کمپانی را به دست آورد. مک جونیور حامی آرمانهای ترقیخواهی بود و متوجه شد که شرکت پپسی در استفاده از تبلیغات خود، مخاطبان آمریکایی - آفریقاییتبار یا به تعبیر دیگر سیاهپوستان را نادیده میگیرد.
مک جونیور به درستی متوجه شد که بازار سیاهپوستان ایالات متحده، بازاری بکر و دستنخورده و در حقیقت، یک جاویژه بازار است و پپسی میتواند با هدف قرار دادن تبلیغات مستقیم و متمرکز خود بر این بازار، سهم عمدهای از درآمدها را نصیب شرکت نماید.
به همین منظور وی هنان اسمیت، یکی از مدیران تبلیغاتی را برای هدایت و ساماندهی یک تیم فروش متشکل از سیاهپوستان استخدام نمود که در ادامه و به دلیل آغاز جنگ جهانی دوم این برنامه با وقفه مواجه شد.