تک‌آهنگ‌های محبوب پاپ این روزها را بشناسید!

هنرمندان موسیقی آبان ماه امسال آثاری را منتشر کردند که سهم تک‌آهنگ‌های پاپ همچنان نسبت به سایر گونه‌های موسیقی قابل توجه بوده است.

کد خبر : ۲۲۰۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، خواننده‌ها و آهنگسازان آبان ماه امسال آثاری را در قالب آلبوم و تک‌آهنگ منتشر کردند که بیشتر آلبوم‌ها به صورت بی‌کلام بوده و تک‌آهنگ‌های پاپ نسبت به سایر گونه‌های موسیقی پیشتاز بودند؛ 

آلبوم ها

هر چند آلبوم‌هایی که در آبان ماه منتشر شدند پیش‌تر مجوزشان را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده بودند و در این ماه امکان انتشار آثار برای مالکان آن‌ها وجود داشته است و تک‌آهنگ‌ها نیز بدون مشخص بودن وضعیت مجوز در صفحه‌های شخصی خواننده‌ها در فضای مجازی منتشر شدند. 

انتشار آلبوم موسیقی «خاطرات جوانیم» با آهنگسازی و تنظیم هوشنگ کامکار هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی از رویدادهای قابل توجه در این ماه بود که این آهنگساز پس از سال‌ها اثر مستقلی را منتشر کرده است. این آلبوم شامل ۶ قطعه؛ خاطرات جوانی‌ام (برای تار و کمانچه و ارکستر سمفونیک)، نه به جنگ، هزار دوزخ، در عمق کارون، شوخی با بهاران و واریاسیون نوایی است که برای ارکستر سمفونیک و سازهای ایرانی نوشته شده است. 

همچنین گرشا رضایی خواننده پاپ آبان ماه از انتشار نخستین آلبوم موسیقی کوتاه (EP) خود با عنوان «یه روز» خبر داد، این آلبوم شامل چهار قطعه؛ «عکس تو»، «آخه من»، «دریا دریا» (ارکسترال) و «یه روز» است که تاکنون سه قطعه اول این آلبوم در صفحه شخصی رضایی در فضای مجازی منتشر شده است. 

این آلبوم با حضور بیش از ۵۰ نوازنده به صورت همزمان و آنسامبل تولید و ضبط شده است. هادی زینتی، بابک صحرایی ترانه‌سرا، گرشا رضایی آهنگساز، نوازنده سازهای گیتار اسپانیش، گیتار آکوستیک، گیتارباس، پیانو، پرکاشن، تنظیم برای ارکستر سمفونیک و ارکستر پاپ، میکس و مسترینگ و نوازندگان؛ سعید روستا (درام)، ژیوان وفاخواه (کلارینت و ساکسوفون سوپرانو)، یاشار معصومی (پرکاشن)، علی جمالی (گیتار) و دانیال عظیمی (پیانو) و ارکستر فیلارمونیک خلیج فارس به رهبری امین غفاری در تولید این آلبوم همکاری داشتند. 

همچنین به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س) نماهنگ‌های «نام بلند» با شعری از علی موسوی گرمارودی، آهنگسازی و تنظیم باربد زارع و خوانندگی امید معنوی، تدوین مرتضی طبسی توسط فرهنگسرای ارسباران و «فرشته‌های زمینی» با شعری از حامد نوروزی، آهنگسازی امید روشن بین با همراهی گروه سرود شمیم یاس توسط موسسه هنری رسانه‌ای زامیر تولید و در فضای مجازی منتشر شدند. 

آلبوم‌ها و تک‌آهنگ‌های دیگری نیز در آبان ماه منتشر شدند که در این گزارش به معرفی بعضی از این آثار می‌پردازیم. 

 

«یه پاییز» تا «سمفونی» 

تعداد تک‌آهنگ‌های قابل توجهی نیز در آبان ماه امسال منتشر شدند که بیشتر آن‌ها در گونه موسیقی پاپ و با حال و هوای پاییزی بوده است و گونه موسیقی سنتی و ایرانی سهم اندکی از این آثار داشتند. 

«یه پاییز» با ترانه‌ای از امید روزبه، آهنگسازی و خوانندگی محسن چاوشی، نوازندگی گیتار بهروز میرزایی، تنظیم رضا فوادیان، میکس و مستر عابد بسطامی، «گله» با ترانه، آهنگسازی و خوانندگی محسن ابراهیم زاده، نوازندگی گیتار مجتبی تقی پور، تنظیم علی تیرداد، میکس و مسترینگ محمد فلاحی، «پرسه» با ترانه و خوانندگی عرفان طهماسبی، آهنگسازی حامد دهقانی، تنظیم امین آیین، میکس و مسترینگ حمید حاتمی با تهیه‌کنندگی شرکت آوای هنر، «بخند» با ترانه‌ای از آرش طاقتی، آهنگسازی ایمان یمینی، پیمان عدالت، خوانندگی حمید هیراد و مصطفی راغب، تنظیم رسول حسینی، میکس و مسترینگ میلاد اکبری منتشر شدند. 

«چون تو بیایی» با دکلمه ژاله علو، آهنگسازی و خوانندگی مجتبی صفارهرندی و تنظیم ایلیا منفرد، «دلتنگی باران» با شعری از عبدالجبار کاکایی، آهنگسازی و تنظیم شایان کریمی نژاد، خوانندگی علی سالمی، میکس و مستر حمیدرضا آداب، «خاکستر دل» با ترانه و تنظیم و آهنگسازی ستار هشیاری پور، خوانندگی سروش دادیار و میکس و مستر توحید وحید، «بی تهران» با ترانه و خوانندگی اهورا ایمان، آهنگسازی و تنظیم آیین احمدی فر، نوازندگی کمانچه آیدین ترکیان، میکس و مسترینگ امید رجبی و «صدای تو» با ترانه‌ای از احمد امیر خلیلی، آهنگسازی و خوانندگی حجت اشرف زاده، ژیوان وفاخواه نوازنده کلارینت و مهدی خضری نوازنده گیتار، تنظیم و میکس و مسترینگ کمال صداقت از دیگر تک‌آهنگ‌های این ماه هستند. 

تک‌آهنگ‌های «دیدار یار» با شعری از حافظ شیرازی، خوانندگی هادی فیض آبادی و تنظیم پیمان حاتمی، «چه زیبایی» با ترانه‌ای از حسین غیاثی، آهنگسازی و خوانندگی محمد زندوکیلی، شاهرخ پیمانی نوازنده کرنا، هیراد نیکنام نوازنده گیتار الکتریک، تنظیم مهدی ابراهیمی، میکس و مستر فرید ایمانی، تهیه‌کنندگی محمود شبیری، «پاییز دلم» با ترانه‌ای از مهدی ایوبی و امیرعباس گلاب، آهنگسازی و خوانندگی امیرعباس گلاب، کیان دارات نوازنده گیتار، تنظیم فرید مهاجرپور، میکس و مستر معراج میرزایی و «سمفونی» با ترانه‌ای از احمد امیرخلیلی، آهنگسازی، خوانندگی، تنظیم، میکس و مسترینگ، نوازندگی گیتار الکتریک، گیتار بیس، گیتار آگوستیک گرشا رضایی، نوازندگی ساکسوفون ژیوان وفاخواه نیز آبان ماه امسال منتشر شدند. 

منبع: ایرنا