پیکان چه عیبی داشت؟

در نامه ای که 40 سال پیش منتشر شده ایرادات فنی پیکان ذکر شده است.

کد خبر : ۲۲۰۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- در این متن با عنوان «۷ تذکر در مورد ۷ اشکال اتومبیل پیکان» آمده است:

متاسفانه اخیرا شاهد تولید اتومبیل‌های پیکانی هستیم که به هیچ وجه با استانداردهای بین المللی که هیچ حتی با ابتدائی‌ترین اصول فنی لازم هماهنگی ندارد.

سئوال این است که چه کسی باید جوابگو باشد؟

مسئول کیست؟ تا چه زمانی این مسئله ادامه دارد؟ جهت اطلاع پاره ای از اشکالات به اطلاع می‌رسد:

درصد زیادی از لاستیکهای تونی چرخ‌ها از قسمت گلونی شکاف برداشته و پنچر می‌شود.

بالانس و تنظیم درب‌های جلو و عقب درست نبوده و دربها هم تراز نیستند به طوری که درب عقب نسبت به درب جلو حتی تا چند سانتی متر بالا و پائین است.

درصد زیادی از اتومبیلهای جدید لاستیک سایی داشته و تنظیم فرمان نیستند.

آچارکشی قسمت‌های مختلف اصولی صورت نمی‌گیرد؛ بطوریکه بعضا پس از مدت کمی تعداد قابل توجهی از پیچ و مهره‌ها شل شده و یا باز شده و می افتند.

لذا خیلی زود سر و صدای اطاق و شاسی بلند می‌شود. کرارا شنیده میشود که میزان کم کردن روغن

اتومبیلهای جدید غیر عادی و بیشتر از معمول است.

متاسفانه با توجه به نوع قفل مورد استفاده روی صندوق عقب اتومبیل‌های پیکان کمک بسیار زیادی به فساد جامعه و زیاد شدن دزدی شده و می‌شود.

با آماری که در منطقه صورت گرفته است از ۲۳۹۵ عدد پیکان تعداد ۱۸۹۲ اتومبیل اقدام به تعویض قفل صندوق عقب اتومبیل خود نموده اند و شاید نزدیک به ۵۰٪ این تعداد پس از این که یکبار از صندوق عقب آنها سرقت شده است، اقدام به تعویض قفل نموده.اند.

حال چرا کارخانه سازنده از اول اقدام به نصب قفل اساسی و اصولی نمی کند معلوم نیست چرا؟

در حالیکه ارز برای قفل‌های فعلی خارج می‌شود و آنوقت بعنوان آهن پاره به گوشه ای می‌افتند؛ آنهم بعد از صورت گرفتن لااقل یک فقره سرقت.

امید است که مسئولین محترم به موارد فوق الذکر توجه لازم را مبذول نمایند.

سید عباس مستجابی

منبع عکس: اطلاعات آنلاین

استخراج متن: وقت صبح