ویدئو/ تلاش خنده دار بچه فیل دست و پا چلفتی برای راه رفتن!

هر یک از پاهای یک فیل بالغ، ۵ تن وزن دارد و استخوان‌های موجود در پای فیل، از نیرومندترین استخوان‌ها در بین همه جانوران است.

کد خبر : ۲۱۸۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- اما تا پاهای ۵ تنی فیل برای راه رفتن آماده شوند، او رد ابتدا باید سختی‌ها زیادی بکشند. 

ویدئوی جالبی از راه رفتن یک نوزاد فیل را در ادامه می‌بینید که به سختی گام‌های اولیه را بر می‌دارد. 

۸ ویژگی جالب فیل‌ها

باشگاه خبرنگاران: *فیل‌های ماده تا ۵۰ سالگی می‌توانند بچه دار شوند. آن‌ها هر ۲ تا ۴ سال بچه دار می‌شوند و معمولا یک قلو و به ندرت دوقلو به دنیا می‌آورند. 

*داستان مست شدن فیل‌های آفریقایی در اثر خوردن میوه مارولای تخمیرشده حقیقت ندارد. آن‌ها این میوه را از روی زمین برنمی دارند و اگر این کار را کنند ۱۴۰۰ عدد لازم است تا رویشان اثر بگذارد. 

*شکارچیان فیل‌ها را در درجه اول به خاطر عاجشان می‌کشند. با اینکه این کار غیرقانونی است، تقاضای زیاد برای عاج از سوی چین و قیمت بالای آن به شکارچیان انگیزه می‌دهد جنایتشان را ادامه دهند. 

*اگرچه خرطوم فیل‌ها بزرگ است و حدود ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد، اما بسیار چابک است و می‌تواند اشیای ریز را بردارد، حتی یک دانه برنج! 

پوست فیل آنقدر حساس است که حتی مگسی را که روی آن می‌نشیند، احساس می‌کند. 

*نوزاد فیل باوجود وزن سنگینش، کمی پس از تولد می‌تواند بایستد. 

*فیل‌ها از دوران باستان به عنوان حیوانات کاری برای انجام وظایف مختلف، از جمله شرکت در جنگ، استفاده می‌شدند. کار کردن با فیل‌ها خطرناک و مشکل بود و اغلب زنجیر و آزار داده می‌شدند. 

*میانگین عمر فیل‌ها در حیات وحش ۵۰ تا ۷۰ سال است. پیرترین فیلی که تا به حال زندگی کرده «لین وانگ»، یک فیل آسیایی بوده که در سال ۲۰۰۳ و در سن ۸۶ سالگی درگذشته است. 

*فیل‌ها صداهای مختلفی تولید می‌کنند. شاید معروفترین آن‌ها صدای شیپور باشد که هنگام هیجان، ناراحتی یا عصبانیت تولید می‌کنند. آن‌ها می‌توانند صدای شیپور زدن یک فیل دیگر را از فاصله ۹.۵ کیلومتری بشنوند.