ویدئو/ خانم مجری: خواستگارها پاشنه درمان را کنده بودند!

گیتی خامنه مجری مشهور و باسابقه تلویزیون خاطره جالبی از اوج شهرتش تعریف کرد.

کد خبر : ۲۱۸۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- این مجری در روزگار دهه شصت جرو مجریان محبوب و مشهور صداوسیما به شمار می‌رفت. 

گیتی خامنه از آزارهای کلامی، خواستگارها و نامه‌های عاشقانه پرشمار و تعقیب توسط مردانِ حتی متاهل حرف زد. 

گیتی خامنه گفت: «امکان نداشت مسیری را طی کنم بدون اینکه تعقیب شوم. مثلا فرد ارتشی با محافظانش آمد به محله ما در امیریه و خواستگاری کرد. 

به اشکال مختلف هدیه می‌آوردند. روزی ۱۰مورد پیشنهاد ازدواج داشتم. به خانه می‌آمدم مامانم می‌پرسیدند امروز چند تا؟ 

یک مرد متاهل به خانواده‌اش آنقدر فشار آورد که دخترش کمک کرد برای نوشتن نامه و ابراز علاقه کرد…» اظهارات این مجری را می‌بینید و می‌شنوید. »

مهاجرت و بازگشت به کشور

در سال ۱۳۷۳ به خارج از کشور سفر کرد، و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته دراما با عنوان «کارگردانی و اجرا در نمایش مذهبی-آئینی ایرانی تعزیه»، از دانشگاه نورتریج کالیفرنیا اخذ کرد. 

او دوره فشرده تهیه‌کنندگی برای انیمیشن را در دانشگاه یو سی ال‌ای به پایان رساند؛ و به مدت سه سال به گذراندن دوره‌های روانشناسی «مرکز بهزیستی بورلی هیلز»، مشغول بود. 

خامنه در طی اقامتش در خارج از ایران به تدریس تئاتر و زبان فارسی به کودکان و نوجوانان دو زبانه ایرانی-آمریکایی در سه مؤسسه غیرانتفاعی فرهنگی اشتغال داشت. 

او پیش از بازگشت به وطن، به عنوان مدیر برنامه‌ریزی مرکز اسلامی فرهنگی شمال کالیفرنیا در اکلند مشغول به کار بود. 

همزمان با بازگشت به ایران و آغاز کار در گروه کودک شبکه ۲، همکاری با شورای بررسی فیلمنامه‌های کودک و نوجوان با بنیاد سینمایی فارابی را آغاز کرد، او سپس به همکاری با برنامه «خانواده» شبکه دو، پرداخت، این همکاری دو سال ادامه داشت. 

او همچنین داوری چندین جشنواره را نیز بر عهده داشته‌است. مجموعه شعر گیتی خامنه، تحت عنوان «آّبی، آبی. آیینه» در بهار سال نود و دو توسط چاپ اندیشه به چاپ رسید. 

او در حال حاضر مشغول به همکاری با صدا و سیمای ایران است و معمولاً اجراهای برنامه‌های مربوط به خردسالان و کودکان را برعهده دارد. او اردیبهشت ۱۳۹۵ از صدا و سیما بازنشسته شد.