ویدئو/ تابه حال سمور را دیده‌اید که با چه تلاشی درختان تنومند را قطع می‌کند؟

سمورها را از قدیم با قطع درختان و ساختن بندها می‌شناسیم.

کد خبر : ۲۱۸۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، اما تعدادی کمی از ما جز در کارتن‌ها این صحنه جالب را دیده ایم. 

صحنه‌ای که سمور با تلاش خود تنه درختانی را که بسیار از خودش بزرگ‌تر هستند را تنها با دندان قطع می‌کنند. 

۳ واقعیت بسیار جالب و خواندنی در مورد سمور آبی

سمورهای آبی یکی از کاریزماتیک‌ترین گونه‌های پستانداران بشمار می‌روند. آن‌ها هوش و بازیگوشی را به‌طور هم‌زمان با هم دارند و به همین خاطر بسیار بانمک و جذاب دیده‌می‌شوند. 

البته چهره جذاب این جانور نباید شما را از دیگر ویژگی‌های جالب آن غافل کند. 

سمور آبی ضخیم‌ترین موها را دارند

سمور آبی نه تنها در میان هم‌نوعانش، بلکه در بین همه جانوران دنیا ضخیم‌ترین موها را دارد. آن‌ها در هر اینچ (۲.۵ سانتی‌متر) مربع یک میلیون مو دارد. البته به این حجم از مو نیاز مبرم دارد زیرا تنها پستاندار دریایی است که لایه پیه یا چربی برای گرم نگه داشتن او در سرما ندارد. 

البته این میزان مو به مراقب ویژه هم نیاز دارد. به همین خاطر، سمورآبی بیشتر وقت خود را به خوردن، خوابیدن و مرتب کردن موهایش سپری می‌کند. 

این حیوان همیشه در تلاش برای خشک و گرم نگه داشتن موهای بدنش است. تنها جاهایی که روی بدن سمور آبی مو ندارد، پنجه‌هایش است. 

همین امر یکی از دلایلی است که این حیوان هنگام خواب دست‌های خود را بالا نگه می‌دارد تا گرمای بدن خود را حفظ کنند. 

غولِ بزرگ سمورهای آبی ساکن آمریکای جنوبی است

نوعی سمور آبی غول پیکر در آمریکای جنوبی و بین رود آمازون و پانتانال زندگی می‌کند. این گونه جانوری بزرگ‌ترین سمور آبی جهان بشمار می‌رود به طوری که قد آن به ۱۸۳ سانتی‌متر و وزنش به ۳۴ کیلوگرم برسد. 

این نوع سمور آبی اشتهای بسیار زیادی دارد که با توجه به جثه و قدش چندان دور از ذهن نیست. آن‌ها می‌توانند بین ۳ تا ۴ کیلوگرم غذا در هر روز بخورند. 

این نوع سمور برای خزه‌های مخملی بسیار زیبایی که دارد، هدف اصلی شکارچیان و قاچاقچیان پوست حیوانات هستند و همین امر سبب شده تا هر سال نسلشان کمتر از سال پیش بشود. 

البته آلودگی محل زندگی آن‌ها به واسطه سموم صنعتی و معادن هم در تسریع روند انقراض آن‌ها بی‌تاثیر نیست. 

در حال حاضر بین یکهزار تا پنج هزار سمور آبی در آمریکای جنوبی وجود دارند. تاکنون هم محافظت‌های محیط‌بانان کمک کرده تا همچنان این جانور در محیط‌زیست حضور داشته باشد. 

سمور آبی اشتهای بسیار زیادی دارد و تقریبا همه چیز می‌خورد

این جانور نیمه آبزی و بانمک، تقریبا اشتهای غیر قابل کنترلی دارد و با سرعت بسیار زیاد، مقدار قابل توجهی غذا را می‌بلعد. این موجودات به اندازه‌ی بین ۱۵ تا ۲۵ درصد از وزن بدن خود در هر روز غذا می‌خورند. 

برای اینکه مطمئن شوند که غذای کافی برای خوردن دارند، تقریبا ۵ ساعت از روز خود را به پیدا کردن غذا اختصاص می‌دهند.