قهرمان مشهور المپیک راز شکست دیوید تیلور را فاش کرد!

علیرضا رضایی نایب‌ قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتن، داشتن آمادگی جسمی، روحی و روانی و تاکتیک را رمز موفقیت حسن یزدانی در برابر تیلور آمریکایی دانست.

کد خبر : ۲۱۸۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- علیرضا رضایی درباره جراحی کتف حسن یزدانی در فاصله ۱۰ ماه مانده به بازی‌های المپیک و اینکه با این وضعیت چرا او بعد از کسب نقره جهانی، در بازی‌های آسیایی کشتی گرفت؟

 اظهار داشت: این نکته‌ای است که کادرفنی و فدراسیون باید توضیح دهند و من در جریانش نیستم.

اگر آسیب‌دیدگی او طوری بود که واقعاً نیاز به جراحی داشت قطعاً بهترین زمان همین حالا بود و فکر نمی‌کنم با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی در فاصله حدود ۱۵-۲۰ روزه از جهانی برگزار شد، خیلی تأثیر داشت. اگر عمل لازم بود، باید عمل می‌کرد و اجتناب‌ناپذیر بود.

دارنده مدال برنز سنگین‌وزن جهان ادامه داد: یزدانی اگر با کتف آسیب‌دیده به مسابقه می‌رفت و برای المپیک فشار مضاعف می‌آورد ممکن بود وضعیتش بدتر شود.

اگر کتفش سالم باشد لااقل با برنامه فشرده‌تر می‌تواند این چند ماه دوری را جبران و با شرایط خوبی در المپیک شرکت کند.

رضایی درباره مبارزه حیثیتی حسن یزدانی با دیوید تیلور و اینکه چقدر شکست کشتی‌گیر کشورمان مقابل حریف آمریکایی، ذهنی و روانی است؟ گفت:

فقط بار روانی نیست، بحث آمادگی جسمی، روحی و روانی، تاکتیک و... یک پَکیج است که نتیجه را مشخص می‌کند.

حسن یزدانی باید این پَکیج را داشته باشد تا تیلور را شکست دهد، لیاقتش را هم دارد. کشتی ما از این مسئله زخم خورده شده و همه دوست دارند که او تیلور را ببرد.

سرمربی پیشین تیم امید درخصوص اینکه چقدر برگزاری مبارزه‌های او در روز اول مسابقات جهانی روی سایر اعضای تیم تأثیر می‌گذارد؟، تأکید کرد:

درست است کشتی ورزش انفرادی است، ولی مسائل تیمی هم تأثیر دارد؛ البته همه بچه‌ها باید حرفه‌ای بوده و هر کسی روی کار خودش متمرکز باشد.

 

 

 

منبع: تسنیم