کیلیان ام‌باپه ستاره تیم ملی فرانسه با منتشر کردن پستی در اینستاگرام اش به رسیدن توپ طلا به لیونل مسی واکنش نشان داده است.

عکس/ واکنش عجیب ام‌باپه به هشتمین توپ طلای لیونل مسی
کد خبر : ۲۱۷۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش اسپورت، مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۳ برگزار شد.

در این مراسم لیونل مسی، ارلینگ هالند و کیلیان ام‌باپه سه نامزد نهایی بودند و در نهایت این لیونل مسی بود که به خاطر قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ این جایزه بزرگ را به دست آورد.

این در حالی بود که ام‌باپه بعد از مسی و هالند به عنوان سومین بازیکن برتر فوتبال جهان انتخاب شد.

دستیابی مسی به توپ طلا با واکنش کیلیان ام‌باپه همراه بود. این بازیکن فرانسوی در پستی در صفحه شخصی‌اش نوشت: تبریک به مسی برای بردن این جایزه. تو شایسته آن هستی.

ام‌باپه و مسی دو سال در پاری‌سن‌ژرمن با هم همبازی بودند. آن‌ها در فینال جام جهانی در برابر همدیگر قرار گرفتند و هر دو همه‌کاره تیم‌هایشان بودند.

در نهایت این آرژانتین بود که در ضربات پنالتی به پیروزی دست پیدا کرد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

منبع: ایسنا

لیونل مسی - علی دایی؛ دوباره داغ شد!

لیونل مسی آرژانتینی و ۳۶ ساله که فاتح توپ طلا در مراسم اهدای شب گذشته (دوشنبه شب) این جایزه معتبر بود، در ادامه روند خلق رکورد‌های استثنایی‌اش به فاصله «۳ گلی» علی دایی رسیده و اگر در دیدار‌های بعدی تیم ملی فوتبال کشورش چهار گل دیگر بزند، بالاتر از دایی به دومین گلزن برتر «ملی» تاریخ تبدیل می‌شود و دایی را به رده سوم تنزل خواهد داد.

مسی تا این لحظه زننده ۱۰۶ گل در ۱۷۸ بازی ملی خود بوده که رتبه سوم را در جدول گلزنان دیدار‌های ملی در تمامی دوران‌ها به وی اختصاص داده، اما این پایان تکاپوی او در این سطح نیست و قصه‌های جالب دیگری را در پیش داریم.

وقتی دایی، مهاجم اسبق بانک تجارت، پرسپولیس، سایپا و البته آرمینیا بیله‌فلد، بایرن مونیخ و هرتابرلین و کاپیتان پیشین تیم ملی ایران حدود ۲۰ سال پیش با رسیدن به آمار ۱۰۹ گل زده در ۱۴۹ بازی ملی ایران در صدر جدول گلزنان برتر «ملی» تاریخ ایستاد.

 این باور عمومیت راسخی داشت که این رکورد حالا حالا‌ها شکسته نخواهد شد و ۵۰ سال و حتی بیشتر از آن طول خواهد کشید که فرد دیگری بیاید و آماری را به ثبت برساند که از دستاورد فوق‌العاده مهاجم نامدار فوتبال ایران فوق‌العاده‌تر باشد.

منبع: ایران ورزشی