ویدئو/ عزت الله انتظامی در سکانس جنجالی تاریخ سینمای ایران

عزت الله انتظامی و سعید کنگرانی در فیلم ماندگار دایره مینا همبازی بودند.

کد خبر : ۲۰۸۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ، در یکی از سکانس‌های ماندگار این فیلم، عزت الله انتظامی و سعید کنگرانی بازی درخشانی از خود ارائه کردند.

«دایره مینا»، اثرگذارترین فیلم حوزه سلامت

«پس از گذشت سال‌ها فیلم «دایره مینا» با بازی مرحوم عزت الله انتظامی، در نقش خون فروش هنوز هم از تاثیرگذارترین فیلم‌ها. در حوزه سلامت شناخته می‌شود، به طوری که برخی این فیلم را یکی از جرقه‌های اصلی ایجاد سازمان انتقال خون می‌دانند. »

ایسنا: طبق گزارش رسیده، دکتر محمد کیاسالار، دبیر سومین جشنواره فیلم سلامت، در دیداری با دکتر علی اکبر پورفتح الله. مدیرعامل سازمان انتقال خون در مورد زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی جشنواره فیلم سلامت با این سازمان گفت‌وگو و هم‌فکری کردند.

پورفتح الله با اشاره به حضور در دو دوره گذشته جشنواره فیلم سلامت، گفت:

امیدوارم این جشنواره بتواند نقش موثری در تحرک حوزه سلامت داشته باشد.

تاثیرگذارترین اثر

وی با اشاره به فیلم سینمایی «دایره مینا» به عنوان تاثیرگذارترین اثر در موضوع انتقال خون اظهار کرد:

پس از گذشت سال‌ها فیلم «دایره مینا» با بازی مرحوم عزت الله انتظامی، در نقش خون فروش هنوز هم از تاثیرگذارترین فیلم‌ها. در حوزه سلامت شناخته می‌شود، به طوری که برخی این فیلم را یکی از جرقههای اصلی ایجاد سازمان انتقال خون می‌دانند.

وی افزود: در آن زمان سینما کاربردهای بیشتری داشت، فقط به وجه سرگرمی توجه نمی‌شد و برخی فیلم‌ها باعث تحول اجتماعی می‌شدند.

از این رو هنرمند باید آگاه باشد چرا که میتواند تاثیر مستقیم در توسعه علم داشته باشد. جشنواره فیلم سلامت می‌تواند پیوندی بین هنرمند و جامعه پزشکی ایجاد کند.

این هوش و استعداد هنرمند است که بداند چه مطلب را چه زمانی مطرح کند. سال ۵۳ زمانی که فیلم «دایره مینا» ساخته شد (و البته می‌دانیم که پس از سه سال توقیف اکران شد).

لزوم تشکیل سازمانی تحت عنوان سازمان انتقال خون حس می‌شد.

مهرجویی این فیلم را بر اساس داستان خرید و فروش خون مطرح می‌کند. و در فیلم افرادی را نشان می‌دهد که خودشان نیاز به خون دارند ولی به خاطر نیاز مالی خون خود را می‌فروشند.