یک ترفند معجزه آسا که تمرکزتان را به طرز عجیبی بالا می برد!

گوش کردن به موسیقی و نوشیدن قهوه می‌تواند موجب بهتر کار کردن مغز ما شود، به‌خصوص زمانی که نیاز به تمرکز و یادآوری موارد مختلف داریم.

کد خبر : ۲۰۸۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ؛ نتایج تحقیق دانشکده مهندسی تاندون نیویورک آمریکا از فناوری منحصر به‌فردی به نام «دیدبان ذهن» برای کشف این موضوع استفاده کرد.

دیدبان ذهن که طی ۶ سال گذشته توسط استادیار مهندسی زیست پزشکی دانشگاه نیویورک تاندون، رز فقیه، توسعه یافته، الگوریتمی است که فعالیت مغز افراد را از داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق هر دستگاه پوشیدنی که می‌تواند فعالیت الکترودرمال را کنترل کند، تجزیه و تحلیل می‌کند.

دیدبان ذهن مانند یک کارآگاه مغز است. با استفاده از یک مچ‌بند و سربند شیک، سیگنال‌های مغز شما را بررسی می‌کند و می‌تواند واکنش بدن شما را هنگام استرس یا هیجان نشان دهد.

در این تحقیق، افراد حین انجام آزمایش از این مچ‌بندها و سربندها استفاده کردند. آنان این آزمایش‌ها را حین گوش دادن به موسیقی، نوشیدن قهوه و بوییدن عطرهای مورد علاقه خود انجام دادند بعد هم همین آزمایش‌ها را بدون این کارها انجام دادند.

فناوری دیدبان ذهن نشان داد که موسیقی و قهوه نحوه عملکرد مغز افراد را تغییر داده است. آنان را در یک ذهنیت خاص قرار می‌دهد که می‌تواند به افراد کمک کند تا وظایف حافظه را بهتر انجام دهند.

ین فناوری امواج مغزی افراد را بررسی کرد و دریافت که موسیقی و قهوه مغز آنان را فعال‌تر می‌کند، به‌ویژه به روشی که برای تفکر خوب است. این تغییر در فعالیت مغز با بررسی بهتر مرتبط است. بوییدن عطر نیز کمک کرد اما تحقیق بیشتری در این مورد لازم است.

منبع:سایت سرگرمی روز