ویدئو/ زیبایی های شیراز از نگاه یک توریست عمانی

تولید محتوا دلنشین یک توریست عمانی از سفر به شیراز را مشاهده می کنید.

کد خبر : ۲۰۴۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح به نقل از خبرآنلاین؛ یک توریست عمانی از سفر هیجان انگیزش به شهر زیبای شیراز تصاویری به اشتراک گذاشت.

درباره شیراز

شیراز مرکز استان فارس در بخش جنوبی ایران جای گرفته است. شیراز با نزدیک به ۲ میلیون نفر جمعیت، پنجمین شهر بزرگ ایران به شمار می‌رود. شیراز از جمله شهرهای تاریخی و در عین حال پیشرفته ایران است. به طوری که پس از تبریز و تهران، سومین شهر در ایران است که شهرداری در آن پایه‌گذاری شده است. نام شیراز نزدیک به ۲ هزار سال پیش در کتیبه‌های عیلامی و سنگ‌نگاره‌های دوره‌های دیگر آمده است.

شیراز در بخش جنوبی رشته‌ کوه‌های زاگرس قرار گرفته است و دارای یک جایگاه ویژه تجاری و استراتژیک است. از دیرباز شیراز محل عبور مسیرهای تجاری از خلیج فارس و بندر عباس به سمت شمال و همچنین محل سنتی برگزاری بازارهای محلی عشایر و روستاییان نیمه جنوبی ایران بوده است.
شیراز یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایران چه برای سفرهای داخلی و چه از سوی گردشگران خارجی است.

در شیراز یک گردشگر می‌تواند دوره‌های گوناگونی از تاریخ ایران از دوران هخامنشی و اقامت پارسیان اولیه تا دوره‌های اسلامی مانند زندیان و همچنین دوره‌های معاصر و مدرن ایران را ببیند.

گستره جاذبه‌های گردشگری و دیدنی شیراز بسیار متنوع و جذاب است. مهمترین و جذاب‌ترین این مکان‌های گردشگری مجموعه‌های باستانی شیراز مانند تخت جمشید و نقش رستم است. بخش دیگر آرامگاه سعدی و حافظ دو شاعر مشهور ایرانی است که در بین ایرانیان از محبوبیت بسیاری برخوردار است.