رانا پلاس amt چه ویژگی هایی دارد؟

رانا پلاس amt به تازگی به بازار عرضه شده است و مشتریان به دنبال شناخت ویژگی های آن هستند.

کد خبر : ۲۰۲۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح به نقل از اسب بخار، ین نسخه از رانا پلاس در ظاهر با نمونه سقف شیشه ای تفاوتی ندارد. بنا بر این در این نسخه رانا پلاس amt شاهد همان ویژگی ها هستیم.

مشخصات فنی رانا پلاس AMT

رانا پلاس اتومات به جعبه دنده نیمه اتوماتیک AMT مجهز خواهد بود. این جعبه دنده که ساختاری مشابه به سیستم های انتقال قدرت دستی دارد، فرایند کلاچ گیری را به صورت هوشمند انجام می دهد و تعویض دنده ها در آن بر عهده جعبه دنده است.

رانا پلاس اتومات مانند رانا پلاس پانوراما ۶ دنده دستی به پیشرانه TU5 پلاس مجهز است که با حجم ۱.۶ لیتر، توان ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند.

در پیشرانه این خودرو که با تارا مشترک است، فناوری هایی مانند زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی هوا و سوخت (CVVT)، پمپ روغن متغیر، استاندارد آلایندگی یورو ۵ و… دیده می شود.

اما در داخل کابین شاهد هستیم که ایران خودرو از سبک جدید دسته دنده ها در خودرو های AMT استفاده کرده است.

پنل تنظیمات

در مجموعه پنل تنظیمات گیربکس این خودرو، مانند سایر خودروهای AMT حالت پارک (P) وجود ندارد و راننده می تواند میان گزینه های R، N ، D و M یکی را انتخاب کند.

همچنین حالت اسپرت و برفی هم برای سیستم انتقال قدرت رانا پلاس قابل اعمال است و با توجه به سبک مجموعه پنل دسته دنده، بدیهی است که در حالت M (تعویض دستی دنده ها) دنده های مثبت و منفی توسط شیفترهای پشت فرمان اعمال خواهد شد که این آپشن جذابیت خاصی را قطعا برای رانا پلاس ایجاد خواهد کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی رانا پلاس نیمه اتوماتیک

در بحث امکانات ایمنی و رفاهی آنطور که در خودروی تست قابل مشاهده بود، رانا پلاس اتوماتیک ۶AMT به مواردی مشابه با رانا پلاس پانوراما مجهز است.

برای همین می توان گفت که تیپ جدید رانا پلاس به سقف شیشه ای ثابت با سایه بان دستی، فرمان کمکی برقی، آینه های جدید، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی های تاشو عقب، راهنمای تعویض لاین، دنده پشت فرمان، سنسور پارک عقب، دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی و کاسه ای عقب، سامانه ترمز ABS، EBD و… مجهز خواهد بود.