عکس/ ژست جالب و متفاوت پیمان معادی در لباس کردی اصیل

پیمان معادی بازیگر مشهور سینما به تازگی تصویری جالب از ژست و تیپ خود با لباس اصیل کردی منتشر کرده و مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر : ۲۰۰۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح - شاید باورتان نشود اما پیمان معادی ابتدا با فیلمنامه نویسی وارد حوزه سینما شد و بعد هم کارگردانی را با فیلم کوتاه ماتیک تجربه کرد.

اما سر آخر او در سال 87 نقش پیمان را در فیلم سینمایی درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی بازی کرد و خیلی زود به شهرت رسید.

او دو سال بعد هم در فیلم جدایی نادر از سیمین نقش نادر به زیبایی تمام ایفا کرد و موفق شد جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره مرد را از آن خود کند.

این جایزه نیز مسیر معادی برای ورود به سینمای هالیوود و دیگر سینماهای مشهور جهان باز کرد.

به شکلی او موفق شد سه سال بعد از جدایی نادر از سیمین، در فیلم کمپ ایکس ری نقش علی امیر را بازی کند.

معادی اکنون هم تصویری از تیپ و چهره خود در لباس کردی منتشر کرده است. عکسی که به نظر می رسد مربوط به فیلم درخت گردو باشد.

بخوانید: عکس/ شباهت باورنکردنی پیمان معادی و برادر همه را شوکه کرد

اگر برادران لیلا را دوست دارید، پس عاشق این چند نفر هم هستید

سعید روستایی تا به‌حال سه فیلم ساخته و یکی از مهمترین ویژگی‌های هر سه فیلم او، شخصیت‌های درخشانی است که ماجرا‌ها به واسطه حضور آن‌ها پیش می‌روند؛ به بهانه انتشار فیلم آخرش، مروری داریم بر بهترین شخصیت‌های خلق شده توسط سعید روستایی در «ابدویک‌روز»، «متری شیش‌ونیم» و «برادران لیلا».

به گزارش فیلم‌نیوز، شخصیت‌هایی که سعید روستایی در هر سه فیلمش خلق کرده همگی منحصربفرد هستند. شخصیت‌هایی که حتی اگر به عنوان قاچاقچی، معتاد و … هم معرفی شوند، مطلقا سیاه یا سفید نیستند و ویژگی‌هایی دارند که به دل می‌نشینند و به‌راحتی از ذهنمان بیرون نمی‌روند.

روستایی در «برادران لیلا» هم چند شخصیت درخشان خلق کرده که با بازی موفق بازیگرانش در دل‌ها نشسته‌اند.

انتخاب این شخصیت‌ها به این معنا نیست که سایر شخصیت‌های این سه فیلم، موفق نبوده‌اند. طبیعی است که هم در «ابدویک‌روز» و هم «برادران لیلا» می‌توانستیم به تمام شخصیت‌ها اشاره کنیم، اما سعی کرده‌ایم دست روی مهم‌ترین‌ها بگذاریم.

مرتضی | پیمان معادی | ابدویک‌روز

پیمان معادی در «ابد و یک روز» نقش مرتضی، برادر بزرگ خانواده را بازی می‌کند. او در ظاهر مدافع خانواده و حافظ کیان خواهروبرادرهاست، اما در واقعیت حاضر می‌شود خواهرش را به خانواده‌ای افغان بفروشد تا در ازایش برای خودش اغذیه‌فروشی بازی کند.

این مرز باریکی در بازی پیمان معادی است و بدون آنکه دچار اغراق شود، به باور مخاطب می‌نشیند. به‌طوری که تا پایان فکر می‌کنیم مرتضی منتظر فرصتی است تا بازی را برگرداند و نمی‌توانیم باور کنیم به خواست خودش با خواهرش چنین معامله‌ای کرده است.

مرتضی جزو کاراکتر‌های موفق کارنامه معادی است. برای آن نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره سی‌وچهارم فجر شد و تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشن خانه سینما و انجمن منتقدان گرفت.