واکنش تند ترلان پروانه به کتک گورخر صفادشت

ترلان پروانه انتقادات بسیار تندی به مالک باغ وحش صفادشت برای کتک زدن گورخرها داشت.

کد خبر : ۱۹۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح - ترلان پروانه بازیگر زن کشورمان در چند استوری حملات تندی به مالک باغ وحش صفادشت کرد و تقاضای ریپورت کردن اینستاگرام او را داشت.

پروانه در استوری های متعدد و با اشاره به کتک زدن گورخر توسط مردم و اشاره به ویدئویی که ظاهرا در آن خود مدیر باغ وحش صفادشت هم حیوان را کتک می زند به تندی به او انتقاد کرد.

ترلان پروانه گفت آنقدر از این ویدئوها حالش بد شده که دیگر نمی تواند استوری بگذارد اما استوری شخصی که روش ریپورت کردن پیج باغ وحش را آموزش می داد را استوری کرد.

بخوانید: واکنش هانیه توسلی به مرگ گورخر صفادشت؛ خجالت بکشید!

ماجرای تلف شدن گور خر آفریقایی

هفته گذشته سه راس گورخر آفریقایی شامل دو ماده و یک نر از کشور هلند به ایران منتقل و پس از چند روز نگهداری در گمرک، ۱۲ اردیبهشت ماه، به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت در استان تهران منتقل شدند و گورخر نر (۱۳ اردیبهشت) تلف شد.

فیلمی که امروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد سه راس گورخر آفریقایی سرگردان و هراسان در بین گروهی از مردان دستپاچه و وحشتزده، ایستاده اند.

یکی از آن‌ها داخل جوی آب می‌افتد و پای چپش می‌شکند. شدت شکستن استخوان به حدی است که پا کاملا پیچ خورده و حیوان بینوا حتی امکان خروج از جوی آب را ندارد، با این حال، یکی از مردان خشمگین و عصبی، به شدت با شی‌ای به سر و گردن او می‌کوبد و تلاش دارد به زور حیوان را از داخل جوی آب خارج کند.

در توضیح این فیلم عنوان شده که گورخر حین انتقال به خودرو سازمان محیط زیست در گمرک، تلف شده است.

پیش از این در آبان سال ۹۷ هم ضمن طرح انتقال ۱۰ گورخر از توران شاهرود به پارک ملی کویر در گرمسار، پنج گورخر تلف شد.

سازمان محیط زیست ناآشنایی کارکنان خود به روش انتقال حیوانات و بی تجربگی آنان را عامل مرگ گور‌های ایرانی اعلام کرد.