افزایش نجومی قیمت قطعات آسانسور در نیم سال دوم 1402

آسانسور از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده است که به دو دسته الکتریکی و مکانیکی تقسیم می‌شوند و هر کدام وظیفه خاصی را در آسانسور بر عهده دارند.

کد خبر : ۱۹۵۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
0

قیمت قطعات آسانسور به طور مستقیم به کیقیت قطعات مرتبط است و هر چه کیفیت و جنس قطعات به کار رفته شده در آسانسور بهتر باشد، عمر مفید آسانسور افزایش می‌یابد. قیمت قطعات به دلایل مختلفی بستگی دارد از جمله نوسانات بازار ارز و دلار، که طبق تحلیل این بازار احتمالا افزایش قیمت قطعات در نیم سال دوم 1402 پیش بینی می‌شود. قطعاتی که در آسانسور به کار می‌‎رود باید به صورت دوره‌ای نیز بررسی شوند تا در صورت نیاز تعویض و یا تعمیر شوند. قطعات مکانیکی آسانسور شامل موتور آسانسور، ریل آسانسور، کابین آسانسور و قطعات الکتریکی شامل تابلو فرمان آسانسور، فتوسل آسانسور می‌باشد. برای خرید قطعات آسانسور و اطلاع دقیق از قیمت قطعات در بازار باید نکاتی را در نظر بگیرید که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

قطعات آسانسور

همان‌طور که می‌دانید آسانسور از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده است که نبود هر کدام از قطعات اصلی آسانسور موجب اختلال در عملکرد صحیح آسانسور خواهد شد. به عنوان مثال نصب فتوسل آسانسور بر روی آسانسور الزامی نیست؛ اما نبود این قطعه موجب ایجاد آسیب فیزیکی برای مسافران در زمان بسته شدن درب آسانسور می‌شود. از این رو بهتر است که علاوه بر قطعات اصلی آسانسور، قطعات فرعی آسانسور نیز بر روی آسانسور نصب شود، ترجیحاً سعی کنید قطعاتی را بر روی آسانسور نصب کنید که در افزایش ایمنی آسانسور تاثیر به سزایی دارند. توجه داشته باشید که پس از خرید قطعات آسانسور، نصب آن‌ها را به فردی متخصص یا حرفه‌ای محول نمایید. در جدول زیر می‌توانید قیمت قطعات آسانسور را مشاهده کنید.

قیمت قطعات آسانسور
سیم بکسل نمره 10 گوستاولف چین کنف 19*8 25.000 تومان
موتور گیربکس کوپل IR20 7/5 KW 3VF 1M/S 93.600.000 تومان
ریل جفتی چیلیک ترک 3.620.000 تومان
تراول کابل دت وایلر تمام مس ایرانی 153.000 تومان
شستی طبقه اسدی روکار 550.000 تومان
اینکدر اتونیکس E50S8-1024-3-T-24 با شفت 3.500.000 تومان
گاورنر آرمیتاژ قطر 30 سرعت 1 متر 2.770.000 تومان

نکات لازم قبل از خرید قطعات آسانسور

هر خریدار باید پیش از خرید قطعات آسانسور نکاتی را رعایت کند تا پس از خریداری دچار مشکل نشود. از مهم‌ترین نکاتی که هر شخص باید آن را رعایت کند، خرید قطعات آسانسور با کیفیت است. خرید قطعاتی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند در افزایش عمر مفید آسانسور اهمیت بسیار زیادی دارد. آشنایی داشتن با قطعات اصلی و ضروری آسانسور و تفکیک کردن آن‌ها از قطعات فرعی آسانسور. این کار موجب این می‌شود که هزینه‌های اضافی و افزایش هزینه خرید لوازم جانبی آسانسور جلوگیری شود. از مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از خرید لوازم جانبی آسانسور در نظر داشت، قیمت قطعات آسانسور است. قطعات آسانسور در نیم سال اول 1402 ارزان‌تر از نیم سال دوم 1402 است. دلیل آن هم این است که در انتهای هر سال قیمت ارزهای خارجی به نسبت ماه‌های قبل افزایش می‌یابد و ارزش قطعات آسانسور به یکباره زیاد می‌شود. به طور کلی مواردی را که باید پیش از خرید قطعات آسانسور در نظر گرفت عبارت است از:

  • توجه به هزینه نگهداری و تعمیر آسانسور پس از نصب آسانسور
  • مشخص کردن ظرفیت آسانسور
  • مشخص کردن سیستم آسانسور
  • ارزشیابی فروشگاه قطعات آسانسور
  • طول عمر آسانسور
  • قطعات آسانسور در نیم سال اول ارزان‌تر نیم سال دوم است

جمع بندی

آسانسور از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده است که هر کدام از آن‌ها وظیفه‌ای در آسانسور را برعهده دارند. در زمان خرید قطعات آسانسور باید به کیفیت و جنس قطعات دقت زیادی شود؛ چرا که قطعات نصب شده بر روی آسانسور در افزایش طول عمر آسانسور تاثیر به سزایی دارند. از طرفی هر چه کیفیت قطعات خریداری شده بالاتر باشد، هزینه نگهداری از آسانسور نیز کاهش می‌یابد. خرید قطعاتی که باعث افزایش ایمنی آسانسور می‌شود اهمیت زیادی دارد؛ چرا که ایمنی مسافران آسانسور اهمیت زیادی دارد. ما در این محتوا سعی بر این داشتیم تا شما را با قطعات آسانسور مختلف و همچنین به نکاتی که باید پیش از خرید قطعات لوازم جانبی آسانسور دقت کرد نیز پرداختیم.

منبع: https://keleman.org/