قیمت “دلار” در بازار امروز 8 مرداد سر به فلک کشید!

نرخ اسکناس و حواله دلار و درهم در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزایش یافت درحالی که یورو کاهشی شد.

کد خبر : ۱۹۳۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح به نقل از سایت طلا، قیمت انواع ارز در معاملات امروز (8 مرداد ماه) مرکز مبادله ایران اعلام شد و بر اساس آخرین نرخ ثبت شده برای هر دلار آمریکا به صورت اسکناس و حواله به ترتیب 41 هزار و 289 تومان و 37 هزار و 535 تومان است اعلام شد.

همچنین هر درهم اسکناس نیز 11 هزار و 242 تومان قیمت‌گذاری شد و هر درهم حواله به 10 هزار و 220 تومان رسید.هر یورو نیز به صورت اسکناس 45 هزار و483 تومان و حواله آن 41 هزار و348 تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت ارز توافقی

قیمت انواع ارز در سایت کانون صرافان امروز با کاهش دلار و یورو و افزایش درهم همراه بوده است.

قیمت دلار امروز یکشنبه 8 مرداد ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا حوالی ساعت 12:30) بطور میانگین 41 هزار و 286 تومان اعلام شده که نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز امروز در مسیر کاهشی در حال پیشروی بوده و با کاهش تقریبا 80 تومانی نسبت به روز گذشته رقم میانگین 45 هزار و 482 تومان برای آن درج شده است.

قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین معادل 13 هزار و 198 تومان اعلام شده که با افزایش 20 تومانی همراه شده است.

این نرخ‌ها در حالی است که قیمت دلار در بازار آزاد یعنی قیمتی که بانک مرکزی آن را غیررسمی می‌خواند در سطح بالاتری قرار دارد؛ قیمت دلار در بازار آزاد با اختلاف تقریبا 7 هزار تومانی در کانال 48 هزار تومان قرار دارد.

افزايش ارزش دلار در بازار نيما

ارزش دلار امروز یک شنبه در سامانه نیما افزایش یافت.

امروز یک شنبه (هشتم مرداد) هر دلار در بازار نیما ۳۷۱ هزار و ۹۷۷ ریال خریداری و ۳۷۵ هزار و ۳۵۶ ریال فروخته شد.

هر یورو هم در این بازار ۴۰۹ هزار و ۷۵۹ ریال خرید و ۴۱۳ هزار و ۴۸۱ ریال فروخته شد.

هر پوند انگلیس هم ۴۷۷ هزار و ۹۲۱ ریال خرید و ۴۸۲ هزار و ۲۶۲ ریال فروخته شد.

هر لیر ترکیه هم به ترتیب ۱۳ هزار و ۸۲۲ و ۱۳ هزار و ۹۴۸ ریال خرید و فروش شد. هر یوان چین هم ۵۲ هزار و ۸۷ ریال خرید و ۵۲ هزار و ۵۶۱ ریال فروخته شد.

کاهش ارزش پوند و يورو در سامانه سنا

ارزش پوند و یورو امروز در سامانه سنا کاهش یافت.

امروز یک شنبه (هشتم مرداد)، هر دلار در بازار سنا ۴۰۹ هزار و ۱۷۵ ریال خریداری و ۴۱۲ هزار و ۸۹۲ ریال فروخته شد. هر یورو هم، ۴۵۰ هزار و ۷۳۶ ریال خرید و ۴۵۴ هزار و ۸۳۰ ریال فروخته شد.

هر پوند انگلیس هم، ۵۲۵ هزار و ۷۱۳ ریال خرید و ۵۳۰ هزار و ۴۸۸ ریال فروخته شد. هر لیر ترکیه هم ۱۵ هزار و ۲۰۴ ریال خرید و ۱۵ هزار و ۳۴۳ ریال فروخته شد. هر یوان چین هم ۵۷ هزار و ۲۹۶ ریال خرید و ۵۷ هزار و ۸۱۷ ریال فروخته شد.

درهم امارات عربی متحده هم ۱۱۱ هزار و ۴۱۷ ریال خرید و ۱۱۲ هزار و ۴۲۹ ریال فروخته شد.

نرخ رسمی یورو و پوند کاهش یافت

بانک مرکزی امروز یکشنبه، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۲ ارز افزایش و نرخ ۲۳ ارز کاهش یافت، نرخ باقی ارز‌ها ثابت ماند.

بانک مرکزی امروز یکشنبه (۸ مرداد)، نرخ هر پوند را ۵۳ هزار و ۹۶۳ ریال و یورو را ۴۶ هزار و ۲۶۶ ریال اعلام کرد. بر این اساس نرخ رسمی لير ترکيه، يکصد دينار عراق، یوان چين و افغانی افغانستان افزایش و نرخ پوند انگليس، یورو، یکصد ين ژاپن، دلار کانادا و دلار استراليا کاهش یافت.

نرخ رسمی درهم امارات متحده عربی و ريال سعودی هم بدون تغییر باقی ماند.