ویدئو/ بهترین تاکسی ایران با امکاناتی عجیب!
یک تاکسی در شیراز با امکانات جالبی به مسافران خدماترسانی میکند.
به گزارش وقت صبح ، این تاکسی و رانندهاش نشان دادند که تاکسی خودرویی تنها برای جابه جایی نیست. و میتوان مسافران را با امکانات سادهای مانند این خشنود کرد.
مخالفت شورا با تاکسی شدن ساینا
اکوایران: دو عضو شورای شهر تهران دلایل خود برای مخالفت با ورود ساینا به ناوگان تاکسیرانی اعلام کرده. و پیشنهاد دادند مدیریت شهری از فرصت ورود خودروی خارجی با معافیتهای گمرکی استفاده کنند.
به تازگی از ساینا به عنوان خودرویی نام برده میشود که قرار است در ناوگان تاکسیرانی جای تاکسیهای فرسوده و قدیمی را بگیرد. اما تصمیم گیران شهری خودروی مناسبی را برای تاکسیهای تازه پایتخت برگزیدهاند؟ این خورو قدرت این میزان تردد در سطح شهر را دارد؟ برخی از اعضای شورای شهر مخالف چنین انتخابی هستند.
خودروی کوچک
سید جعفرتشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران میگوید:
من پیشنهادمی کنم کسانی که خودروهای کوچک و کم حجم را برای تاکسی پیشنهاد میدهند. حتما خودشان به همراه خانواده سوار این خودروها شوند تا ببیند در صندلی عقب سه نفر جا میشود یا خیر؟
اگر جا میشوند حتما سفارش این کار بدهند اما ارزیابیهای ما نشان میدهد که خودروهای کوچک باعث آزار مسافران میشود. و به ویژه مسافران خانم گلایهمند هستند. و از طرفی خودروهای کم کیفیت هستند که دوام بالایی ندارند در عین حال استهلاک بالایی دارند.
هیچ منطقی برای ورودشان به ناوگان تاکسی رانی که به صورت روزانه حداقل باید ۱۵ ساعت تردد کنند، نیست.
وی ادامه میدهد: تاکسی باید وسیله باشد که دوام بالا وظرفیت مسافری کافی. و به لحاظ زیست محیطی و راحتی بتواند وسیله مطلوبی برای مسافرتهای درون شهری باشد.
پیشنهاد جدی ما این بوده و از دولت هم خواهش کردیم در خودروهایی محدودی که وارد میشود خودرو برای تاکسی را در اولویت قرار دهد.
هیچ اولویتی بالاتر از تاکسیهای شهری نیستند خودروهایی با دنده اتوماتیک، فضای درونی مطلوب، دوام بالا و به لحاظ قیمتی. که حتی با دلار ۵۰ هزار تومان هم حساب کنند باز هم مقرون به صرفهتر و مطلوبتر برای مسافران است.
توجه به خودروهای با کیفیت
تشکری هاشمی اضافه میکند: فرض هم بر این بگیریم که حتی خودروهای داخلی برای تاکسی استفاده شود. باید خودروهای با کیفیتتر شناسایی شوند.
در دوره گذشته بسیار اصرار میکردند پراید را تاکسی کنند که ما موافقت نکردیم و تنها ۳۰۰ دستگاهی از قبل رنگ شده بود. و سفارش داده شده بود که ما اجازه دادیم تاکسی تلفنی بانوان شود و دیگر اجازه ندادیم واردشبکه شوند.
امیدواریم در این دوره از مدیریت شهری هم تن به این نوع خودروهایی که برای رانندگان تاکسی هزینه ودرد سر وخسارت، استهلاک بالا دارد. و برای مسافر فضای کم، راحتی حداقلی دارد و برای شهر آلودگی دارد، ندهند.
اگر ما خودروی باکیفیت را برای تاکسی انتخاب کنیم شرایط بهتری خواهیم داشت.
تویوتای هیبریدی گزینهای عالی
میثم مظفر عضو دیگر شورای شهر تهران هم درخصوص ورود خودروی ساینا به ناوگان تاکسیرانی میگوید:
من شخصا با ورود خودروی ساینا به ناوگان تاکسیرانی مخالف هستم البته هنوز شورای شهر الزام قانونی در نوعیت خودرو تاکسی اعلام نکرده. اما مدیریت شهری روزگاری به سمت تویوتای هیبریدی برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی رفتیم. و تاکسیهایی که خیلی مدرن و پیشرفته بودند برای تاکسی استفاده شد.
البته قابل درک است که قیمت خودرو آنقدر افزایش داشته که شاید تکرار آن اتفاق در حال حاضر دشوار باشد. اما پیشنهادم به شهرداری این است که از مصوبه مجلس برای واردات خودرو و معافیتهای گمرکی که برای واردات خودرو تعریف شده. برای کیفیسازی ناوگان تاکسیرانی استفاده کند.
ما میتوانیم سراغ خودروهای مدرن و پیشرفته برویم که اتفاقا دیگر سوختهای فسیلی نداشته باشند. و برقی و هیریدی باشند و از مدیران این حوزه میخواهم که روی بحث ورود ساینا تامل بیشتری کنند.