مارال فرجاد و لیلا برخورداری در جدال برای تصرف یک توالت!

اگر در شرایطی قرار بگیریم که یه روز صبح از خواب پاشیم و بخواهیم به توالت برویم و ببینم توالت ما را گرفته اند، چه حسی خواهیم داشت؟ در مقیاس بزرگ‌تر چه اتفاقی خواهد افتاد.

کد خبر : ۱۹۱۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح به نقل از ایران‌آرت، حسن باستانی در نشستِ خبری نمایش «صبحِ یه روز لعنتی» با بیان اینکه این نمایش. در مرزهای جغرافیایی نمی‌گنجد، گفت:

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که همواره درگیر جنگ بوده و جنگ‌ها همیشه برای کشور گشایی و تصاحب مرزهای بیشتر اتفاق افتاده اند.

به نقل از روابط عمومی گروه، نشست رسانه‌ای نمایش صبحِ یه روز لعنتی که در تالار سایه روی صحنه رفته. در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر با حضور جمع کثیری از اصحاب رسانه و عکاسان و با اجرای امیر پارسائیان مهر برگزار شد.

حسن باستانی در ابتدای این نشست خبری با تبریک روز خبرنگار، گفت:

صبحِ یه روز لعنتی را بر اساس ایده‌ی یک دوست ارمنی نوشتم که بر این اساس یک فیلم کوتاه را هم ساخته بود.

ایده‌ی نمایش این است که اگر در شرایطی قرار بگیریم که یه روز صبح از خواب پاشیم و بخواهیم به توالت برویم. و ببینم توالت ما را گرفته اند، چه حسی خواهیم داشت؟ در مقیاس بزرگ‌تر چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه ماجرایی اینچنین سابقه‌ی تاریخی دارد، گفت: در سال ۱۹۴۷ سازمان بین الملل یک کشور را بین چند کشور تقسیم کرد.

یعنی مردم یک روز از خواب پا شدند و دیدند آنچه را که تا دیشب متعلق به آن‌ها بوده و سرزمین‌شان به حساب می‌آمد، دیگر کشورشان نیست.

صحبت‌های خانم‌های بازیگر

در ادامه این نشست، مارال فرجاد یکی از بازیگران این نمایش اظهار کرد:

به نظرم نمایش «صبح یک روز لعنتی» نمایشنامه‌ای بامزه و با ایده‌ای جالب داشت. زمانی که سابقه کاری آقای باستانی و اخلاق ایشان را پرس‌وجو کردم خیلی مشتاق به همکاری با ایشان شدم. و خیلی خوشحالم که با کارگردانی کار می‌کنم که در عین آرامش و متانت با من همکاری کردند تا بتوانم سر کار دیگری هم بروم.

لیلا برخورداری نیز در ادامه این نشست گفت: در این نمایش نقش کدخدا که یک نقش مردانه است را بازی می‌کنم.

اولین نکته‌ای که در این نمایش برایم جذاب بود جدای از قصه یک فضای گروتست داشت.

در این نمایشنامه تمام زن‌ها (کدخدا، سرجوخه، مادربزرگ) زنانی هستند که در قالب مرد ایفای نقش می‌کنند. و من توانستم با این نقش ارتباط برقرار کنم چرا که حرف امروز جامعه من است.

وی ادامه داد: در جامعه ما نقش زن و مرد عوض شده و به نوعی خانم‌ها بیشتر از مردها کار می‌کنند و تأثیرگذار شده‌اند. و من توانستم این تغییر و جابجایی نقش زن و مرد را در این نمایش ببینم.

برخورداری در ادامه افزود: این متن فرای زمان و مکان است و یکی از دلایل جذابیت برای گروه بازیگران این بود که توانست. به نوعی حرف جامعه را بزند، نمایش‌های اینچنینی که حرف روز جامعه را می‌زند همیشه می‌تواند برای مخاطبان جذابیت داشت باشد.