شروع باله آمریکایی با حضور چهره های مشهور

«تئاتر باله آمریکایی» در فصل تابستان ۲۰۲۳، در «خانه اپرای متروپولیتن»، نخستنن نمایش یک شاهکار مدرن و سه تا از محبوب‌ترین باله‌های داستانی تمام ادوار را در نیویورک به نمایش می‌گذارد.

کد خبر : ۱۸۴۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- شب افتتاحیه فصل تابستانی تئاتر باله آمریکا در نیویورک پر از ستاره های مشهوری بود که برای آغاز فصلی پر از رقص لحظه‌شماری می‌کردند.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح،«کیتی هولمز»، بازیگر و کارگردان آمریکایی و همسر سابق «تام کروز»،«جولیان هاف» رقصنده آمریکایی،«میک جگر» خواننده افسانه‌ای راک، همراه با نامزدش «ملانی همریک»، «میتسی کوپلند» و «بتسی مک براید» از بالرین‌های مشهور، از ستاره‌های مهمان در شب افتتاحیه بودند.

کنگره، در سال ۲۰۰۶، تئاتر باله آمریکایی، یا به‌اختصار ABT، را «شرکت باله ملی آمریکا» نام‌گذاری کرد.

این تئاتر در سال ۱۹۳۹ با هدف حفظ و ارائه رپرتوار غنی باله کلاسیک و همچنین سفارش آثار جدید از طراحان برجسته و استثنایی رقص معاصر تاسیس شد.

فصل تابستان امسال، اولین فصل برای کارگردان هنری جدید تئاتر باله آمریکا «سوزان جافه» است.
او قول داده است که این ماموریت را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

به گزارش آبزرور، نمایش «مثل آب برای شکلات» از طراح رقصی که دو بار برنده جایزه تونی شده است«کریستوفر ویلدون» بدون شک نقطه برجسته این فصل است.

اولین اجرای جهانی این باله جدید، که در سه پرده اجرا می‌شود، روز ۲ ژوئن ۲۰۲۲ در رویال اپرا هاوس در کاونت گاردن لندن بود.

نمایش «مثل آب برای شکلات» از رمان پرفروش «لورا اسکویول»، نویسنده مکزیکی، با همین نام الهام گرفته است. کسانی که رمان را خوانده‌اند ممکن است تعجب کنند که چگونه این داستان به رقص ترجمه شده است، زیرا که داستان حول آشپزی و غذا می‌گردد.