ویدئوی فوق احساسی از مهربانی بین حیوان‌ها و انسان‌ها!

دوستی بین حیوان‌ها و انسان‌ها یکی از زیباترین بخش‌های آفرینش است.

کد خبر : ۱۸۴۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ، در ادامه ویدئویی احساسی از مهربانی و دوستی بین حیوان‌ها و انسان‌ها را می‌بینید که دیدنش خالی از لطف نیست.

روایت‌هایی از مهربانی با حیوانات

ایرنا: حیوانات چه اهلی و چه وحشی همه مخلوق خداوند هستند و همچون انسان‌ها حق حیات دارند و کسانی که قلب رئوف و مهربان دارند هرگز بر آن‌ها ظلم و ستم روا نمی‌دارند.

جانوران نیز به خوبی درد را می‌فهمند و در مقابل انسان‌ها توان دفاع از خود ندارند. اما باید یقین بدانیم که آن‌ها نیز بی‌کس و تنها نیستند.

و خداوند ناظر بر اعمال ما انسان‌ها است. و به حتم سزای آزار و اذیت به زبان بسته‌ها را چه در این جهان و چه جهان آخرت خواهیم دید.

زن فداکار

در روایات آمده است که زنی از بیابان گرم و سوزان می‌گذشت و تشنگی بر او چیره شده بود که در مسیرش چاهی پیدا کرد.

و چون ظرفی برای بیرون کشیدن آب نداشت برای رفع تشنگی وارد چاه شد. و هنگام خروج از چاه نیز سگی را مشاهده کرد که از فرط تشنگی خاک نمناک می‌خورد.

وی دلش برای سگ سوخت و با خود گفت او هم مثل من تشنه است. پس دوباره وارد چاه شد و کفش‌هایش را از آب پر کرده و برای حیوان زبان بسته آورد.

و پیامبر خدا (ضمن روایتهای معراج) فرمودند خدا گناهان این زن را به همین دلیل بخشید و او را از اهل بهشت قرار داد.

روایت شهروندان

یک شهروند زنجانی گفت: حیوانات نیز مخلوق خدا هستند و درد و رنج را با تمام وجود احساس می‌کنند. بنابراین هیچ کس نباید ظالمانه با آن‌ها رفتار کند. که در غیر این صورت به حتم روزی تقاص کار خود را پس خواهد داد.

وی افزود: انسان‌ها باید پناهگاه حیوانات باشند و بی‌جهت بر آن‌ها نتازند. و اگر در جایی حیوانی را اسیر یافتند او را از دام رها ساخته. و با توجه به اینکه انسان اشرف مخلوقات است انسانیت خود را نشان دهد.

یک مرد سالخورده نیز گفت: یک روز صبح برای کار در باغ‌های اطراف از محلی می‌گذشتم، سگی را در میان نرده‌های آهنین یک کلبه گرفتار دیدم. و برای نجات جانش، ترسان ترسان جلو رفتم و با زحمت فراوان این حیوان درنده را آزاد کردم.

وی ادامه داد: این حیوان زبان بسته وقتی خود را آزاد و رها یافت در اطراف من یک دور کامل زد و دور شد که این کارش نشان از قدردانی داشت که تا به امروز نیز لذت آن لحظه را فراموش نکرده ام.

این شخص گفت: کشتار بی‌جهت حیوانات اعم از حلال گوشت یا حرام گوشت به هیچ وجه خوشایند خداوند نیست و در صورت لزوم به ویژه در فصول سرد سال باید به داد آن‌ها رسید.

روایت یک شکارچی

یک شکارچی پیر نیز با بیان اینکه باید از آه حیوانات زبان بسته ترسید، گفت: وقتی جوان بودم یک کبوتر چاهی را شکار کردم.

وقتی بر بالای سر شکار خود رسیدم آن را زخمی و خونین یافتم. این پرنده در آن لحظه نگاه خاص و معناداری به من کرد که همه تنم لرزید و باعث شد تا برای همیشه شکار را کنار بگذارم.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز گفت: روستائیان و شهروندان درصورت مشاهده حیات وحش در نزدیک سکونت گاه‌های خود از هرگونه آزار و اذیت خودداری کرده و بلافاصله محیط زیست را در جریان بگذارند.

کمک به حیوانات در زمستان

امجد باقری افزود: برخی مواقع بارش برف و برودت بالای هوا موجب می‌شود حیوانات برای یافتن غذا به حریم انسان‌ها نزدیک شوند.

و وقتی پای در داخل روستا و شهر می‌گذارد ناخواسته راه برگشت را گم کرده و به این سو و آن سو می‌رود. که ممکن است در این لحظه از روی ترس و بیم جان به انسان نیز حمله‌ور شود.

وی اظهارکرد: طی ماه جاری یک قلاده سمور سنگی و یک قلاده شغال در داخل شهر زنجان گرفتار آمده بودند. که موضوع توسط دوستداران حیات وحش به محیط زیست اطلاع داده شد و محیط بانان نیز آن‌ها را به دام انداخته و در زیستگاه اصلی رهاسازی کردند.

باقری، آزار و اذیت حیوانات را کاری غیرمنطقی و ناپسند خواند و افزود:

از ابتدای سال تاکنون قریب ۳۰ مورد از جانوران وحشی در سکونت گاه‌های انسانی زنجان مشاهده شده بود. محیط بانان آن‌ها را با استفاده از تجهیزات دراختیار به صورت زنده صید کرده و در دامان طبیعت رهایشان ساختند.