می دانید چرا پادشاه انگلیس دو جشن تولد دارد؟

پس از چارلز، سنت دو جشن تولد داشتن پادشاه تا چند دهه کنار گذاشته می‌شود!

کد خبر : ۱۸۲۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- در اولین سال سلطنت چارلز، جشن تولد او در مرکز لندن در روز شنبه ۱۷ ژوئن برگزار می‌شود، اما تاریخ تولد واقعی او ۱۴ نوامبر است.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، علت برگزاری جشن‌های رسمی در ماه ژوئن هم چیزی نیست جز اینکه در این ماه، آب‌وهوا در بریتانیا بهتر است.

بر اساس سنت‌های دربار، پادشاه بریتانیا می‌تواند هم تاریخ تولد واقعی و هم تاریخ تولد رسمی داشته باشد.

این رسم به دوران سلطنت «جورج دوم» برمی‌گردد. در سال ۱۷۴۸ تصمیم گرفته شد که مراسم ویژه‌ای نیز برای جشن تولد رسمی پادشاه راه بیندازند که رژه رنگ‌ها نامیده و در زمان سلطنت شاه جورج سوم به رویدادی سالانه تبدیل شد.

پادشاه ادوارد هفتم، که از سال ۱۹۰۱ تا ۱۹۱۰ سلطنت کرد، تصمیم گرفت تاریخ رژه را به ماه ژوئن منتقل کند. تولد او نیز در نوامبر بود و به نظر او، آب‌وهوا در ماه ژوئن برای برگزاری جشن‌ها بهتر است.

ملکه الیزابت دوم نیز از این سنت پیروی می‌کرد. تاریخ تولد واقعی او روز ۲۱ آوریل بود و جشن تولد «رسمی» او در دومین شنبه ماه ژوئن برگزار می‌شد.

اما هنگامی که شاهزاده ویلیام در آینده تاج و تخت را به دست بگیرد، ممکن است فقط یک جشن تولد داشته باشد، زیرا تولد واقعی او در ماه ژوئن است.

بنابراین، برای جشن‌های عمومی و رژه هوا آفتابی و عالی است. به گزارش وقت صبح شاهزاده ولز متولد ۲۱ ژوئن است. وارث بعدی تاج و تخت، شاهزاده جورج، نیز متولد ۲۲ ژوییه است.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که سنت دو جشن تولد داشتن تا چند دهه ناپدید شود. اعضای شاغل و نظامی خانواده سلطنتی، مانند شاهدخت آن، سوار بر اسب و دیگران با کالسکه در این مراسم حاضر خواهند شد.

رژه و نمایش جت‌های نیروی هوایی سلطنتی را نیز از بالکن مشهور کاخ باکینگهام تماشا می‌کنند. شاه چارلز، شاهزاده ویلیام، و شاهدخت آن طبق سنت یونیفرم‌های نظامی خود را به تن خواهند کرد.

زنان خانواده سلطنتی، مانند ملکه کامیلا، کیت میدلتون، بئاتریس، و اوژنی، کلاه بر سر خواهند گذاشت.