هنگام توقف‌های بین سفرهای هوایی غیرمستقیم چه کنیم؟

تحمل سفر های هوایی غیرمستقیم برای مسافران کم‌طاقت و بی‌حوصله که بی‌صبرانه منتظرند به مقصد برسند، واقعا سخت است.

کد خبر : ۱۷۲۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
0

تحمل سفر های هوایی غیرمستقیم برای مسافران کم‌طاقت و بی‌حوصله که بی‌صبرانه منتظرند به مقصد برسند، واقعا سخت است اما گاهی اوقات به‌خاطر اختلاف هزینه‌ها چاره‌ای جز تهیه بلیط هواپیما به‌صورت اتصالی نیست. در این شرایط بهترین کار ممکن برنامه‌ریزی برای این وقفه چندساعته است. اگر در آینده نزدیک پرواز کانکشن در پیش دارید، مخاطب ما در این مقاله شما هستید. همراه ما باشید.

۱. تماشای فیلم و سریال آنلاین

این روزها باوجود گوشی‌های هوشمند، زمان انتظار سفر های هوایی غیرمستقیم راحت‌تر می‌گذرد. تماشای فیلم و سریال آنلاین یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های مسافران منتظر در فرودگاه است. اگر فرودگاه اینترنت رایگان ارائه می‌دهد، از این فرصت استفاده کنید و فیلم‌هایی که مدت‌هاست فرصت نمی‌کنید ببینید را تماشا کنید. چشم باز می‌کنید و می‌بینید دو ساعت تمام غرق در تماشای فیلم بودید و متوجه گذر زمان نشدید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از پخش فیلم کنار پریز برق بشینید و هم‌زمان باتری تلفن را شارژ کنید. ممکن است انتظارتان طولانی‌تر از یک فیلم باشد.

۲. گشت‌و‌گذار در فرودگاه

فرودگاه صرفا جایی برای فرود هواپیما نیست. برخی آن را دروازه ارتباط فرهنگ‌ها می‌دانند. در محیط این فرودگاه انواع رستوران‌ها، کافه‌ها، مغازه‌ها، صنایع دستی، گالری‌های هنری، مکان‌های تفریحی و سوغاتی‌فروشی‌های بومی هر منطقه را در قالب یک مجموعه منحصربه‌فرد می‌بینید که گشت‌و‌گذار در آنها هم فال است هم تماشا. حالا که فرصت دارید، به‌عنوان یک مسافر علاقه‌مند به فرهنگ و رسوم مناطق مختلف، بد نیست نگاهی به این غرفه‌ها بیندازید، غذاهای محلی را امتحان کنید و اگر لباسی می‌خواهید که فرصت نکرده‌اید قبل از سفر بخرید، از همین مغازه‌ها تهیه کنید.

۳. گشت‌و‌گذار در شهر

هر ثانیه‌ای که در سفر می‌گذرد غنیمت است. حتی اگر به امید گشت‌و‌گذار در شهر دیگری عازم سفر غیر مستقیم هوایی شده‌اید، می‌توانید در این شهر میانی هم کمی بگردید و سفرتان را پربارتر کنید. چند ساعت زمان برای قدم‌زدن در خیابان‌ها، خوردن غذای محلی و آشنایی نسبی با فرهنگ یک منظقه جدید زمان کمی نیست. البته باید فاصله رفت‌و‌برگشت تا فرودگاه را در نظر بگیرید تا برای پرواز بعدی به‌موقع در فرودگاه حاضر باشید. حتما چمدان خود را به بخش امانات فرودگاه بسپارید تا در این تور چند ساعته اذیت‌تان نکند.

  • نکته مهم: در سفرهای بین‌المللی امکان خروج از هواپیما و گشت‌و‌گذار در شهر به نوع ویزای مسافر بستگی دارد!

۴. پیاده‌روی و نرمش

بعد از چند ساعت جمع‌و‌جور نشستن روی صندلی هواپیما، حالا می‌توانید کمی در محوطه فرودگاه قدم بزنید، تمرینات کششی انجام دهید و برای پرواز بعدی آماده شوید. بدن بعد از مدتی نشستن به کمی ورزش نیاز دارد تا انرژی تحلیل‌رفته را بازسازی کند. البته مطمئن شوید که کفش و لباس راحت به تن دارید.

خوشبختانه امروزه انواع خدمات سالن ورزشی، باشگاه تناسب‌اندام، اتاق یوگا و استخرهای سرپوشیده در فرودگاه‌های بزرگ ارائه می‌شود. اگر می‌خواهید زمان انتظار در سفر های هوایی غیرمستقیم را با ورزش بگذرانید، حتما از پرسنل درباره امکانات ورزشی فرودگاه تحقیق کنید.

۵. بازی و سرگرمی

اهل بازی هستید؟ اگر خانوادگی سفر می‌کنید، این بهترین موقعیت برای بازی با بچه‌هاست چون این بار خودتان هم سرگرم می‌شوید. می‌توانید انواع بازی‌های کلامی، کاغذی، تخته‌ای و کارتی را امتحان کنید و اگر تنها سفر می‌کنید، سراغ بازی‌های موبایلی بروید. بهتر است قبل از سفر چند بازی آنلاین و آفلاین روی موبایلتان آماده کرده باشید تا بین دو پرواز چند ساعتی سرگرمتان کنند.

۶. مطالعه کتاب و روزنامه

حتی اگر خیلی اهل کتاب نیستید، برای سفر های هوایی غیرمستقیم حتما یکی دو کتاب جیبی در کیفتان بگذارید. هیچ‌چیز به اندازه یک داستان جذاب و گیرا تا پرواز بعدی سرتان را گرم نمی‌کند. اگر فراموش کرده‌اید از خانه کتاب بردارید، کمی در فروشگاه‌های داخل محوطه هواپیما بگردید. احتمالا بتوانید یک جلد کتاب یا چند ورق روزنامه تهیه کنید. حتی اگر نمی‌خواهید بارتان را سنگین کنید، کتاب‌های الکترونیکی روی تلفن همراه انتخاب خوبی برای شما هستند.

۷. رسیدگی به کارهای عقب‌افتاده

زمان انتظار در فرودگاه بهترین موقعیت برای رسیدگی به کارهای عقب‌افتاده است. اگر باید برای شخصی ایمیلی می‌فرستاده‌اید و فرصت نمی‌کردید، اگر می‌خواستید در مورد جاهای دیدنی شهر مقصد تحقیق کنید، درس بخوانید، برای مقاصد بعدی سری به وب‌سایت‌های خرید آنلاین بلیط هواپیما بزنید، عکس‌های سفر قبلی را مرتب کنید یا وظایف عقب‌افتاده مربوط به شغلتان را انجام دهید، اکنون بهترین موقعیت است. یک هدفون بردارید تا صدای شلوغی محیط حواستان را پرت نکند و کارتان را انجام دهید.

  • نکته مهم: اگر از وایفای عمومی فرودگاه استفاده می‌کنید، قبل از واردکردن اطلاعات کاربری و گذرواژه‌های مهم، از امنیت کامل شبکه مطمئن شوید.

۸. استراحت تا پرواز بعدی

نیازی به توضیح و تفصیل نیست؛ انتخاب بیشتر مسافران منتظر در فرودگاه استراحت و خواب است. کمی در فرودگاه بگردید و یک منطقه نسبتا آرام و امن را انتخاب کنید. البته بهتر است خیلی از باقی مسافران دور نشوید. چمدان و ساکتان را چند ساعتی به بخش امانات بسپارید و تا پرواز بعدی استراحت کنید. اگر فرودگاه بخش امانات ندارد، طوری بخوابید که کسی نتواند به وسایلتان دست بزند. مثلا ساک همراه را زیر سر بگذارید، دسته چمدان را در دست بگیرید و وسایل ارزشمند مثل موبایل و کیف پول را در جیب داخلی ژاکت قرار دهید.

۹. دسترسی به لانژ فرودگاهی

لانژ فرودگاهی یک سالن انتظار بزرگ و راحت در محوطه فرودگاه است که تمام امکانات لازم را برای چند ساعت استراحت بی‌دغدغه فراهم می‌کند. مسافران پرواز‌های فرست‌کلاس و بیزنس‌کلاس معمولا رایگان به سالن لانژ دسترسی دارند و سایر مسافران باید هزینه ورود به آن را بپردازند. مزیتش این است که دیگر نیاز نیست نگران امنیت وسایلتان باشید. پرسنل این بخش مراقب وسایل شما هستند و حتی با غذا و نوشیدنی از شما پذیرایی می‌کنند.

۱۰. رزرو اتاق در هتل فرودگاه

شاید بشود چند ساعت انتظار پرواز کانکشن را در فضای فرودگاه سپری کرد، اما انتظار طولانی در آن محیط شلوغ واقعا طاقت‌فرساست، به‌خصوص اگر پرواز بعدی صبح روز بعد باشد. برخی از فرودگاه‌ها یک هتل وابسته دارند که می‌توان در این شرایط به آنها پناه برد. این هتل‌ها معمولا به مسافران اجازه رزرو ساعتی هم می‌دهند تا مسافر به‌دور از همهمه و شلوغی فرودگاه، تا پرواز بعدی راحت استراحت کند. بهتر است از قبل سفر در مورد شرایط رزرو اتاق در فرودگاه‌ها خوب تحقیق کنید.

۱۱. تماس با خانواده

اگر پرواز اول یک سفر چندساعته با مسافت طولانی بود، احتمالا خانواده و دوستانتان نگران و منتظر تماس شما هستند. می‌توانید در فاصله بین پروازها با خانواده یا دوستانتان تماس بگیرید. اگرچه این مکالمه‌ها معمولا خیلی طول نمی‌کشند، حداقل از زمان انتظارتان استفاده بهینه می‌کنید و آنها را در جریان وضعیت خود قرار می‌دهید.

۱۲. هم‌صحبتی با هم‌سفران

چقدر اهل صحبت‌کردن با غریبه‌ها هستید؟ خیلی‌ها تنها هدفشان از سفر معاشرت است. سفر می‌کنند تا با آدم‌های جدید آشنا شوند و از هر موقعیتی برای این کار استفاده می‌کنند. اگر شما هم چنین روحیه‌ای دارید، بعید می‌دانیم انتظار در سفر های هوایی غیرمستقیم اذیت‌تان کند. می‌توانید با یک جمله یا سؤال سر صحبت را باز کنید. اگر طرف مقابل مشغول کاری نباشد، احتمالا با آغوش باز از مکالمه با شما استقبال می‌کند. به هر حال او هم باید این انتظار چندساعته را پشت‌سر بگذارد.

۱۳. استفاده از خدمات اسپا

بسته به شرایط فرودگاه واسطه، مسافران پرواز کانکشن می‌توانند از خدمات سالن اسپای داخل ترمینال یا هتل فرودگاه استفاده کنند. بهتر است قبل از سفر این مورد را چک کنید و مطمئن شوید فرودگاه موردنظر این خدمات را ارائه می‌دهد. چند ساعت استراحت در این فضا با آرام‌سازی شرایط جسمی، آرامش لازم را برای پرواز بعدی و ادامه سفر فراهم می‌‌کند

کلام آخر

سفر هوایی اتصالی برای کسی که برنامه‌ای برای وقفه بین پروازها ندارد، پر از خستگی و انتظار طاقت‌فرساست. امیدواریم بعد از مطالعه این مقاله متوجه شده باشید چطور سفر های هوایی غیرمستقیم را راحت‌تر بگذرانید و با برنامه‌ریزی درست، از تک‌تک ثانیه‌های سفر استفاده کنید.

شما ایده‌ دیگری برای گذراندن این وقفه چندساعته دارید؟ اگر چنین است، مشتاق شنیدن نظرات‌تان هستیم.