حقایق جالبی درباره سماورها!

سماور یکی از محبوب ترین محصولاتی است که در ابتدا در شهر تولا روسیه تولید شده است. در پایان قرن هجدهم، سماورها در کارخانه ای در تولا به صورت انبوه تولید می شدند.

کد خبر : ۱۶۱۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- در حال حاضر استفاده کردن از سماورها، حداقل بين سه دسته از مردم محبوبیت دارد: دوست داران عتیقه، دوست داران اعیاد سنتی روسیه و ساکنان تولا که باید یک سماور در خانه هایشان داشته باشند.

علاوه بر این، سماورها مورد توجه خالقان طراحی اتاق به سبک روستای هستند.همچنین امروزه مردم سماور را به عنوان سوغات و وسایل داخلی خریداری میکنند.


به گزارش گروه ترجمه وقت صبح،در ادامه 5واقعیت جالب درمورد سماور ها را بخوانیم.

5 واقعیت جالب درباره سماورها:

1. در حال حاضر یک خاندان وجود دارد که هنوز روی سماورها کار می کند.

خاندان و لگین، آنها این موقعیت را از اواسط قرن بیستم به دست آورده اند.

دقیقا از همان لحظه شروع کار ویکتور قدروویچ در کارخانه اشتامپ در طول چندین سال کار او مدلهای منحصر به فرد سماور را ایجاد کردند.

در حال حاضر نوه های ویکتور قدروویچ، کار او را ادامه میدهند. آنها مدلهای جدید سماور را درست میکنند.

2. قیمت یک سماور در قرن نوزدهم میتوانست متفاوت باشد. هزینه سماور به وزن شکل یا مدل آن بستگی داشت.
در مواردی که مدل سماور پیچیده بود، قیمت مشخصی به آن اختصاص داده میشد و اگر مدل ساده بود، قیمت سماور بستگی به وزن آن داشت.

3. در قرن هجدهم، در تولا و اورال سماورهای آشپزخانه ای وجود داشت که به سه بخش تقسیم شده بودند. دو بخش آن برای پخت و پز و سومی برای چای بود.

4. اولین سماورها از مس سبز و قرمز (خالص) ساخته شده بودند. بعد از آن آنها شروع به استفاده از آلیاژهایی مانند برنج کردند که ارزان تر بودند.

5. خرید سماور، یک اتفاق مهم تلقی شد. سماورها به تدریج به عنوان یک میراث خانوادگی تحت مراقبت قرار گرفتند گاهی اوقات می توانستند دو سماور خریداری کنند؛ یکی در جشن و سرور و دیگر برای مصرف روزانه.

سماور به عنوان هدیه

سماورها به خودی خود وسیله ای منحصر به فرد برای نوشیدن چای دلپذیر و همچنین به عنوان لوازم داخلی هستند.

آنها هارمونی مناسبی را تنظیم میکنند و فضای نوشیدن چای واقعی روسی را ایجاد میکنند.

سماورهای منحصر به فرد دست ساز یک اثر هنری کامل هستند.

آنها برای باز آفرینی روحیه ای که بسیاری از ما از آن بی بهره هستیم، خریداری شده اند.

سماور نه تنها یک وسیله خانگی بلکه یک اشیائی است که معنای پنهانی درون خود دارد و تنها یک روح روسی می تواند این معنا را درک کند!