۱۰ شبکه‌ جدید در صرافی بیت پین فهرست شدند!

صرافی بیت پین به درخواست شما کاربران عزیز در تازه‌ترین اطلاعیه‌ی خود، از فهرست کردن ۱۰ شبکه بلاک چینی پرطرفدار لایه دو اتریوم به پلتفرم خود خبر داد.

کد خبر : ۱۵۵۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
0

یکی از عوامل رشد صرافی‌ها در بازار نوسانی قیمت ارز‌های دیجیتال ، اضافه کردن رمزارزها و شبکه‌های مختلف جدید و پرتقاضا برای دسترسی بیشتر کاربران است. صرافی بیت پین همواره تلاش کرده تا در حمایت از خواسته‌های کاربرانش قدم بردارد و پاسخ به نیاز آن‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد. در همین راستا این صرافی معتبر در آخرین روز‌های سال ۱۴۰۱ با اضافه کردن ۱۰ شبکه‌ی جدید بلاک چینی به پیشواز سال نو می‌رود. تمامی این شبکه‌ها از جزو لایه دو اتریوم هستند که در ادامه بیشتر در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد.

صرافی رمزارز بیت پین

بیت پین، پلتفرمی امن و حرفه‌ای برای مبادله‌ی ارزهای دیجیتال است که در حال حاضر از بیش از ۱۵۰ رمزارز پشتیبانی می‌کند و فرایند احراز هویت آن حداکثر ۱ الی ۲ روز زمان می‌برد.

شما در صرافی بیت پین می‌توانید بدون احراز هویت (KYC) رمزارز واریز و معامله کنید،‌ اما برای برداشت حتما لازم است تا سطح کاربری خود را ارتقا دهید. علاوه بر تیم پشتیبانی قوی و پاسخگو، رابط کاربری پلتفرم بیت پین بسیار ساده است و کاربران به‌راحتی می‌توانند تاریخچه معاملات،‌ واریزها و برداشت‌های خود را مشاهده و دنبال کنند.

این صرافی امنیت معاملات و تراکنش‌های شما را در قدم اول با تایید دو مرحله‌ای و قابل مدیریت (به‌صورت پیش‌فرض با ارسال پیامک کد تایید) و در قدم دوم با حفظ دارایی‌های دیجیتال کاربران در فضای ذخیره‌سازی سرد (Cold Storage) تامین می‌کند.

در کنار ارا‌ئه‌ی فضایی امن برای ذخیره‌ی رمزارزها یا خرید و فروش آن‌ها، بیت پین سرویس تحت عنوان خرید آسان یا همان بازار OTC را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد که در آن می‌توانید مستقیما با خودِ صرافی معامله کنند.

صرافی بیت پین در مسیر راحتی کاربران و توسعه پلتفرم خود، به تازگی ۱۰ شبکه بلاک چینی کاربردی را در پلتفرم خود فهرست کرده است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

۱۰ شبکه بلاک چینی جدید لایه دو اتریوم در بیت پین

شبکه‌های بلاک چینی جدیدی که صرافی بیت پین به‌تازگی به پلتفرم خود اضافه کرده، عبارت‌اند از:

  • آربیتروم (Arbitrum)
  • اپتیمیسم (Optimism)
  • سلو (Celo)
  • مون بیم (Moonbeam)،
  • مون ریور (Moonriver)
  • کوکوین شیرز (KCC)
  • آیوتکس (IoTeX)
  • متیس (Metis)
  • کاردانو (Cardano)
  • نم (NEM)

از میان این ۱۰ شبکه بلاک چینی، آربیتروم و اپتیمیسم از محبوب‌ترین‌ها محسوب می‌شوند و ۸ شبکه‌ی دیگر هم جزو شبکه‌های اصلی و حرفه‌ای هستند که همه برای پاسخ به نیاز کاربران حرفه‌ای به پلتفرم بیت پین اضافه شده‌اند. از این پس، هر کاربری با هر سطحی از دانش و آگاهی می‌تواند در این صرافی به خرید و فروش و معامله ارزهای دیجیتال محبوب خود بپردازد.

شبکه آربیتروم (Arbitrum)

شبکه آربیتروم (Arbitrum)، رول‌آپی خوشبینانه روی شبکه‌ی اتریوم بوده و یکی از کارآمدترین راهکار‌ها برای افزایش مقیاس‌پذیری در این شبکه اتریوم محسوب می‌شود. شبکه‌ی آربیتروم با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است و با تجمیع تراکنش‌ها و اجرای آن‌ها خارج از زنجیره‌ی اصلی، هزینه‌ی تراکنش‌ها را کاهش می‌دهد.

شبکه‌ی آربیتروم امنیت تراکنش‌ها را از امنیتِ خودِ شبکه‌ی اتریوم تامین می‌کند و از آنجا که با ماشین مجازی اتریوم سازگار است، می‌تواند قراردادهای هوشمند و تراکنش‌ها را بدون کوچکترین تغییری، اجرا کند.

با توجه به هدف اصلی شبکه‌ی آربیتروم در برطرف مشکل مقیاس‌پذیری شبکه‌‌ی‌ اتریوم، انتظار می‌رود تیم توسعه‌دهنده‌ی آن برنامه‌ای برای عرضه توکن بومی نداشته باشد، درنتیجه، کاربران هزینه‌ی تراکنش‌ها در این شبکه را باید به وسیله اتر (ETH) پرداخت کنند.

شبکه‌ی اپتیمیسم (Optimism)

شبکه‌ی اپتیمیسم (Optimism) هم درست مانند شبکه آربیتروم برای رفع مشکل مقیاس‌پذیری شبکه‌ی اتریوم راه‌اندازی شد، این شبکه با فشرده‌سازی اطلاعات و انتقال تراکنش‌ها به بلاک‌ چینی دیگر، سرعت اجرای تراکنش‌ها را افزایش داده و هزینه‌ی کارمزد‌ها را کاهش می‌دهد.

در این شبکه تمام تراکنش‌‌ها، معتبر فرض می‌‌شوند و اعتبار‌دهنده‌های شبکه برای بررسی تراکنش‌ها یک هفته فرصت دارند؛ در صورت تشخیص تراکنشی جعلی، آن تراکنش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در واقع بعد از ثبت هر تراکنش، بلاک جدیدی برای صحت‌سنجی آن تراکنش تولید شده و سپس برای اجرا وارد لایه‌ی دوم بلاک‌ چین می‌شود. در لایه‌ی دوم، برای کاهش هزینه‌ها، تراکنش‌ها در بلاک‌هایی دسته‌بندی و فشرده‌ می‌شوند و در نهایت پس پردازش اطلاعات، به شبکه اتریوم بازگردانده می‌شوند.

شبکه‌ی سلو (Celo)

شبکه‌ی سلو (Celo) اولین پلتفرم ارز دیجیتال مبتنی بر موبایل و گوشی‌های هوشمند است که امکان پرداخت با رمزارز و اجرای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را برای کاربران این پلتفرم فراهم می‌کند. در این شبکه برای اجماع از پروتکل گواه اثبات سهام استفاده می‌شود و کاربران می‌توانند بسته به تعداد رمزارزهای ذخیره‌شده‌ی خود در قالب نود تاییدکننده‌ی تراکنش‌ها مشارکت داشته باشند. حساب‌های کاربران در این شبکه به شماره تماس کاربران متصل است و همه با روشی غیرمتمرکز و امن در شبکه‌ی سلو ذخیره‌ می‌شوند. در این شبکه امکان توسعه و استقرار قراردادهای هوشمندی سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) وجود دارد.

توکن بومی این شبکه، CELO نام دارد، اما استیبل کوین‌هایی مانند cUSD (معادل دلار آمریکا) و cEURO (معادل یورو) را نیز منتشر کرده است که کاربران می‌توانند برای پرداخت‌های درون اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز از آن‌ها استفاده کنند.

شبکه‌ی سلو از فناوری اثبات با دانش صفر (Zero-knowledge) و امضای دیجیتال یا BLS برای تامین امنیت و سرعت بالای شبکه‌ی خود استفاده می‌کند و تراکنش‌ها در این شبکه سریع‌تر و ارزان‌تر از شبکه‌های مبتنی بر گواه اثبات کار (PoW) مانند بیت کوین و اتریوم پردازش می‌شوند.

مون بیم (Moonbeam)

مون بیم (Moonbeam) اولین پلتفرمی است که امکان اجرای قراردادهای هوشمندِ سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) و نوشته شده به زبان سالیدیتی را در بلاک چین پولکادات (Polkadot) فراهم می‌کند.

این شبکه با هدف خدمت‌رسانی به کاربران و ذخیره‌ی دارایی‌هایی میان دو یا چند بلاک چین، طراحی شده و امنیت و تعامل‌پذیری خود را از پاراچین‌ (Parachain) اصلی بلاک چین پولکادات تامین می‌کند.

شبکه‌ی مون بیم (Moonbeam) به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد پروژه‌ی خود را به مون بیم منتقل کرده و دسترسی برنامه‌ها را به کاربران جدید و دارایی‌های دیگر زنجیره‌ها گسترش دهند.

پروژه‌های موجود مبتنی بر شبکه اتریوم، پروژه‌های اکوسیستم پولکادات و توسعه‌دهندگان برنامه‌‌های غیرمتمرکز جدید از عملکرد میان‌زنجیره‌ای شبکه‌ی مون بیم بیشترین بهره را می‌برند و می‌توانند از قابلیت‌هایی مانند غیرمتمرکز بودن، سازگاری با EVM و پیاده‌سازی برنامه‌ها در Web 3 استفاده کنند. نام توکن اختصاصی شبکه‌ی مون بیم، گلیمر(GLMR) است که برای پرداخت هزینه‌ی اجرای قرارداد هوشمند استفاده شده و تمامی کارمزد‌ها نیز با این توکن پرداخت می‌شوند. علاوه‌براین توکن گلیمر برای شرکت در رای‌گیری و حکمرانی در شبکه مون بیم نیز به‌ کار می‌رود.

شبکه مون ریور (Moonriver)

شبکه مون ریور (Moonriver) از شبکه‌های پلتفرم مون بیم (MoonBeam) بوده و برای ساخت بلاک چینی با پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و سازگار با اتریوم راه‌اندازی شده که به‌عنوان پاراچینی در شبکه کوساما فعالیت می‌کند.

شبکه‌ی کوماسا، بلاک چینی کوچک از شبکه‌ی پولکادات (خواهر پولکادات) است که برنامه‌ را قبل از پیاده‌سازی روی پولکادات، ابتدا روی آن تست می‌کنند.

شبکه‌ی مون ریور به کاربران کمک می‌کند تا برنامه‌های غیرمتمرکز (dAppها) اتریوم خود را در شبکه Karura راه‌اندازی کنند، ماشین مجازی اتریوم را پیاده‌سازی کرده و همچنین با ایجاد پل‌هایی در داخل شبکه، ارتباط میان بلاک چین‌های مختلف را افزایش می‌دهد.

علاوه‌‌بر‌این، شبکه‌ی مون ریور، امکان ادغام برنامه‌ها از طریق APIهای سازگار با Web3 را نیز فراهم می‌کند.

توکن اختصاصی این شبکه MOVR نام دارد و بسته به تعداد، قدرت تصمیم‌گیری را در داخل شبکه برای کاربران فراهم می‌کند. پاداش حاصل از استیکینگ توکن MOVR در دو دوره زمانی پرداخت می‌شود که هر دوره شامل تشکیل ۳۰۰ بلاک بوده و تشکیل هر بلاک نیز حدود یک ساعت زمان می‌برد.

تعداد توکن قابل عرضه‌ی MOVR، برابر با ۱۰ میلیون واحد است که به شکل زیر توزیع می‌شوند:

۴۰ درصد برای جامعه، ۳۰ درصد برای سیستم وام تجمعی، ۲۴٫۵ درصد برای برنامه‌های بلندمدت شبکه مون ریور، ۴٫۵ درصد برای توسعه‌دهندگان، ۰٫۵ برای خزانه و ۰٫۵ درصد برای ذخیره اوراق قرضه.

شبکه کوکوین شیرز ( (KCC

شبکه کوکوین شیرز (KCC - مخفف Kucoin Community Chain) زنجیره‌ای عمومی با کارایی بالا و غیرمتمرکز است که توسط کوکوین (KuCoin) برای رفع مشکل مقیاس‌پذیری اتریوم راه‌اندازی شده و هدفش ارائه‌ی سرعت بالاتر و هزینه‌های کمتر در پردازش تراکنش‌ها است. شبکه کوکوین شیرز با قراردادهای هوشمند اتریوم و ERC-20 کاملا سازگار بوده توکن اختصاصی آن با نام KCS تنها سوخت اصلی برای پرداخت گس است. الگوریتم اجماع به کاررفته در شبکه‌ی کوکوین گواه بر اعتبار سهام (PoSA) است و توان عملیاتی بالا، تاخیر کم، هزینه‌ی پایین تراکنش‌ها و امنیت را برای این شبکه به ارمغان می‌‌آورد.

شبکه‌ی آیوتکس (IoTeX)

شبکه‌ی آیوتکس (IoTeX)، شبکه‌ای غیرمتمرکز از کاربران، توسعه‌دهندگان و مشاغلی است که از پلتفرمی با همین نام استفاده می‌کنند؛ این پلتفرم دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) را به برنامه‌های غیرمتمرکز متصل کرده و رمزارز آن، IOTX برای پرداخت تراکنش‌ها، مشارکت و مدیریت شبکه IoTeX و ثبت دستگاه‌های جدید استفاده می‌شود.

هدف از راه‌اندازی شبکه‌ی آیوتکس فراهم کردن امکان مالکیت و بهره‌برداری از دستگاه‌های اینترنت اشیا و داده‌های آن‌ها است؛ در واقع آیوتکس قصد دارد محیطی بدون مرز ایجاد کند که در آن انسان‌‌ها و ماشین‌ها بتوانند با اعتماد، آزادی و حریم خصوصی تضمین‌شده‌ای با هم تعامل داشته باشند.

شبکه‌ی متیس (Metis)

شبکه‌ی متیس (Metis) رول‌آپی خوشبینانه در لایه دوم شبکه‌ی اتریوم است که با پردازش تراکنش‌ها خارج از زنجیره‌ی اصلی و کاهش حجم کاری، مشکل مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم را برطرف می‌کند.

این شبکه در ابتدا فورکی از شبکه اپتیمیسم بود و سپس شبکه‌ی اصلی خود را راه‌اندازی کرد.

البته هدف از راه‌اندازی شبکه متیس فقط افزایش مقیاس‌پذیری شبکه‌ی اتریوم نیست و این شبکه در دیدگاهی کلی‌تر قصد دارد به زیرساختی برای توسعه‌ی اقتصادی Web3 تبدیل شود و نحوه همکاری افراد و مشاغل را با استفاده از شرکت‌های مستقل غیر‌متمرکز تغییر دهد.

کوین اختصاصی شبکه‌ی متیس، METIS نام دارد و مهم‌ترین کاربردش، استفاده برای صحت‌سنجی تراکنش‌ها است. علاوه‌بر‌این، کاربران می‌توانند از کوین METIS برای پرداخت هزینه‌های تراکنش در شبکه‌ی متیس آندرومدا استفاده کرده یا آن را استیک کنند و پاداش بگیرند.

تعداد کوین قابل عرضه‌ی METIS برابر با ۱۰ میلیون واحد است که ۴۷٫۷ درصد از آن به‌عنوان پاداش بین نودهای شبکه و سپرده‌گذاران تقسیم می‌شود، ۱۵٫۵ درصد متعلق به سرمایه‌گذاران است، ۹ درصد برای توسعه‌ی جامعه کاربری، ۷ درصد برای تیم سازنده، ۶ درصد در قالب ایردراپ، ۶ درصد برای صندوق ذخیره‌ی شبکه، ۴ درصد برای بنیاد متیس‌لب، ۳ درصد برای جامعه‌ی کاربری، ۱٫۵ درصد برای مشاوران شبکه، ۰٫۲ درصد برای عرضه اولیه صرافی‌های غیرمتمرکز و ۰٫۱ درصد برای عرضه‌ی اولیه صرافی (IEO) توزیع می‌شود.

شبکه کاردانو

کاردانو (Cardano)، شبکه‌ای مبتنی بر فناوری بلاک چین به روش اثبات سهام است که تصمیم دارد مشکل ذاتی مقیاس‌پذیری را برطرف کند. رمزارز این شبکه ADA نام دارد که ۵۷٫۶ درصد از تعداد کلی آن در عرضه‌ی اولیه سکه (ICO) توزیع شده و کاربران می‌توانند برای انجام تراکنش‌ها در شبکه‌ی کاردانو از آن استفاده کنند.

علاوه‌بر‌این دارندگان ADA می‌توانند از طریق استخرها به استیکینگ این رمزارز پرداخته و در قبال آن پاداش دریافت کنند.

تیم توسعه‌دهنده‌ی پروژه‌ی کاردانو همگی افرادی آکادمیک هستند که بیش از ۹۰ وایت پیپر برای فناوری‌های زیربنایی آن منتشر کرده‌اند. این شبکه قصد دارد به شبکه‌ای مطمئن با امنیت بالا، بدون مشکل مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری است، تبدیل شود.

شبکه نم (NEM)

شبکه نم (NEM) مخفف New Economy Movement به هدف ایجاد راهی کارآمد برای مدیریت آسان دارایی‌ها و داده‌ها با هزینه‌ی پایین راه‌اندازی شد. ارز دیجیتال بومی این شبکه XEM نام دارد و ارزش بازار بالایی دارد.

شبکه NEM از دو الگوریتم هاروست و گواه بر اثبات اهمیت (POI) استفاده می‌کند و بسته به تراکنش‌های کاربران به آن‌ها پاداش می‌دهد. امتیاز POI هر شرکت‌کننده با انجام تراکنش‌های بیشتر و بالاتر از حداقل، افزایش یافته و برای بازخرید جوایز فرصت‌ بیشتری در اختیار او قرار می‌گیرد.

در الگوریتم هاروست (Harvest)، در واقع به همان فرایند تایید تراکنش‌ها در شبکه‌ی نم گفته می‌شود که در آن یک شرکت‌کننده می‌تواند به راحتی حساب خود را به یک سوپرنود فعال متصل کرده و از قدرت پردازش آن برای تکمیل بلاک‌ها استفاده کند.

در شبکه‌ی نم به محض اجرای هر تراکنش، اولین نود یا کامپیوتری که آن را ببیند، آن را تأیید کرده و به سایر کاربران نیز اطلاع می‌دهد.

کدام از این شبکه‌های بلاک چینی برای شما جذاب‌تر است؟ شما می‌توانید برای خرید یا فروش در هرکدام از این شبکه‌های لایه دو اتریوم به صرافی بیت پین مراجعه کرده و در زمان کوتاهی رمزارز مورد نظر خود را در این ۱۰ شبکه‌ی جدید با خیالی آسوده معامله کنید.