جشن سونگکران؛ دلیلی برای رزرو نکردن تور تایلند در نوروز 1402

هرچند که تایلندی‌ها در طول سال تعداد زیادی فستیوال را به صورت رسمی و غیر رسمی برگزار می‌کنند. اما همه‌ی جشنواره‌های تایلندی ارزش دیدن را ندارند!

کد خبر : ۱۵۳۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
0

به این دلیل که برخی از آن‌ها با اخلاقیات ما ایرانی‌ها سازگاری ندارند. خصوصا اگر رویدادی مخصوص پیروان یکی از آیین‌های هندو یا بودایی با مراسمات عجیب در این کشور باشد. جشنواره «گیاهخواری دقیقا چنین ویژگی‌هایی را دارد. البته در بین فستیوال‌های تایلندی برخی از آن‌ها جذابیتی باورنکردنی در سراسر این کشور و تمام جهان دارند. طوری که سالیانه گردشگران زیادی تور تایلند را فقط به قصد دیدن آن‌ها رزرو می‌کنند. سونگکران یکی از همین جشنواره‌های محبوب سالانه‌ی تایلند است. اما چه نکاتی در مورد این رویداد وجود دارد؟

سونگکران؛ داستان‌ها و افسانه‌ها درباره‌ی آن

طبق افسانه‌های تایلندی در گذشته خدایی (از الهه‌های مذهب بودا) به نام «کابیلا فروم» وجود داشت که عاشق شرط‌بندی بود. این الهه پس از شناسایی یک پسر نابغه‌ی هفت ساله به نام «تامبال» که کتاب مقدس را خوانده بود، به زمین فرود آمد. «کابیلا فروم» برای پسر سه معما طرح کرد و در ازای آن شرطی گذاشت. در صورت حل نشدن معماها، «تامبال» و در صورت حل آن، خدای «کابیلا فروم» باید سر خود را به دیگری هدیه می‌دادند. در نهایت با پیروزی «تامبال»، خدای فروم سر خود را هدیه داد. طبق باور تایلندی‌ها در هفته‌ی سونگکران سال نوی چینی دختران خدای فروم سر پدر را هر روز از کوهی بیرون می‌آورند.

چرا تایلندی‌ها در زمان سونگکران روی هم آب می‌پاشند؟

این جشنواره با جمع‌آوری آبی که به نیت پاکسازی برروی مجسمه بودا ریخته بودند، توسط مردم محلی آغاز شد. سپس با ریختن آن بر روی شانه‌ها و دست‌های بزرگان، جوان‌ترها به دنبال خیر و برکات برای سال آینده از این طریق بودند. بعدها این کار ادامه پیدا کرد و در حال حاضر نیز مردم به احترام اجداد خود این جشن را برگزار می‌کنند. پاشیدن آب در بین بومیان تایلند به روی یکدیگر نشانه احترام و خیرخواهی است. مسافرینی که تور تایلند را در این زمان رزرو کرده باشند، می‌توانند عشق، علاقه و احترام مردم را در حین برگزاری جشن نسبت به خودشان ببینند.

آیا سونگکران مخصوص تایلند است؟

اولین جشن‌های «سونگکران» صرفا در شهرهای تایلند بود. اما در حال حاضر سالانه این فستیوال در کشورهایی مانند چین، هند، ویتنام و سریلانکا نیز جشن گرفته می‌شود. حتی کشوری مانند ارمنستان نیز جشنی شبیه به آن را به صورت سالانه دارد. اما در هیچ یک از کشورهای ذکر شده، این فستیوال به عظمت آن در تایلند قابل برگزاری نیست؛ زیرا در این کشور تقریبا تمامی مردم در اغلب شهرها درگیر این جشنواره می‌شوند.

رزرو تورهای تایلند و مشاهده سونگکران در شهرهای آن

جشن «سونگکران» در تمامی شهرهای تایلند برگزار می‌شود. اما با رزرو تور تایلند به مقصد هر یک از شهرهای این کشور نوع متفاوتی از جشن را تجربه خواهید کرد. البته تفاوت‌های این رویداد در جزئیات است. در شهر پاتایا «سونگکران» مانند صحنه‌ی جنگ است. جشنواره در این شهر حدود یک هفته طول می‌کشد و در طول این هفت روز شما به صورت مداوم خیس می‌شوید. در پوکت نیز به دلیل گرمای زیاد شما بیش از هر شهر دیگری شاهد این آب‌بازی تایلندی خواهید بود. اما با رزرو تور بانکوک در زمان سونگکران، علاوه‌بر آب بازی، امکان خرید از مراکز خرید و بازدید از معابد قدیمی تایلند را نیز خواهید داشت.

مراقب این سلاح‌های مخفی تایلندی‌ها باشید!

مسافران تور تایلند با برخی از سلاح‌های مردم بومی آشنایی دارند. تفنگ‌های آب‌پاش، سطل آب و بادکنک‌های آبی، رایج‌ترین سلاح‌هایی است که بومیان و مسافران از آن‌ها در طول جشنواره استفاده می‌کنند. اما در این بین ممکن است شما به وسیله‌ی خیس شدن از طریق یک «فیل» غافلگیر شوید. پس باید حواستان را در مواجه با فیل‌ها نیز جمع کنید؛ زیرا آن‌ها سلاح مخفی و غول پیکر بومیان تایلند برای خیس کردن شما هستند.

با رعایت این نکات از نگرانی‌هایتان زمان جشنواره بکاهید!

در نظر داشته باشید که در طول جشنواره نباید وسایل مهم شخصی را همراهتان به خیابان بیاورید. تلفن همراه، لپ‌تاپ، اسناد و بلیط شخصی می‌توانند در زمان برگزاری جشنواره خراب شوند. پس بهتر است وسایل مذکور را در گاو صندوق محل اقامتتان نگه‌دارید. در مورد دمای هوا نیز نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا آب و هوای تایلند برای لذت بردن از تفریحات آبی در زمان برگزاری سونگکران، مناسب است. در نتیجه کافیست البسه‌ی نخی و خنک همراهتان داشته باشید.

قیمت تور تایلند در زمان برگزاری جشنواره چقدر است؟

با توجه به شهرت «سونگکران» تقاضای گردشگران سراسر دنیا برای سفر به تایلند در این ایام افزایش می‌یابد. در نتیجه قیمت هتل‌ها و برخی پروازها نیز در این زمان با افزایش نسبی رو به رو می‌شود. اما این افزایش هزینه‌ها چندان زیاد نیست و امکان رزرو تور با قیمتی مناسب برای مسافران فراهم است. البته در صورتی که تور تایلند را در زمان مناسب رزرو کرده باشید. در غیر این شاید هزینه‌های شما افزایش چشمگیری یابد.

نگاهی به بهترین شهرهای تایلند برای رزرو تور

شما می‌توانید جشنواره‌های تایلند را در شهرهای دیگری به جز سه شهر ذکر شده مشاهده کرده و در آن‌ها شرکت کنید. شهرهایی که علاوه‌بر برگزاری جشنواره‌های تایلندی هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. برای آشنایی با این شهرها کافیست بر روی شهرهای توریستی تایلند کلیک کرده و در اواسط مقاله پیش رو به طور کامل با آن‌ها آشنا شوید.

تور تایلند را در نوروز رزرو نکنید!

با رزرو تور تایلند در نوروز، هزینه‌های شما به صورت چشم‌گیری افزایش می‌یابد. اما تنها چند روز پس از ایام تعطیلی نوروز، جشنواره‌ی سونگکران آغاز می‌شود. هر چند که هزینه‌ تور تایلند در زمان برگزاری «سونگکران» به دلیل تقاضای جهانی بالا است. اما به دلیل کاهش مسافرت از ایران به تایلند با پایان عید قیمت رزرو نسبت به نوروز به مراتب کم‌تر می‌باشد.