خرید ملک در شرایط فعلی بازار

بازار مسکن ایران در سال‌های اخیر با نوسانات مختلفی روبرو بوده است. همچنین، شرایط اقتصادی و سیاسی نیز تأثیر بسزایی در بازار مسکن دارند به طوری که حتی کارشناسان این امر را به چالش کشیده.

کد خبر : ۱۵۳۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
0

در چند سال اخیر، با توجه به تحریم‌های اقتصادی و تغییرات قوانین مالیاتی، بازار مسکن ایران نیز شاهد نوسانات زیادی بوده. در این شرایط، سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که آیا خرید ملک در شرایط فعلی بازار منطقی است یا خیر؟

با توجه به این مشکل سوالات زیادی برای سرمایه گذاران یا خریداران خانه پیش می آید که تایم مناسب برای ورود به بازار چه موقع است؟ بهترین موقعیت برای خرید ملک و سرمایه گذاری کدام مورد است؟ آیا با بودجه ای که در اختیار دارم می توانم یک ملک بسیار مناسب برای خود خریداری کنم؟

در سال ۱۳۹۹، با توجه به شیوع ویروس کرونا، نرخ خرید و فروش ملک و مواردی از این قبیل کاهش یافت. همچنین در سال ۱۴۰۰ با ورود دولت دوازدهم، قوانین جدیدی در زمینه مالیات بر املاک و مستغلات ابلاغ شده است که باعث شده تغییراتی در این حوزه اعمال شود. این تغییرات حتی بر روی رهن آپارتمان در کرج نیز تاثیر گذاشت و اکثر افراد با مشکلات جدیدی روبرو شدند.

اصلی ترین شاخص تعیین کننده قیمت مسکن

چند سالی است که کشورمان با شرایط نامناسبی روبرو شده است که تمامی این مسائل دست به دست هم داده تا بازار مسکن و فروش ملک با مشکلات زیادی مواجه شود به طوری که برخی از فروشندگان ملکی را چندین سال برای فروش گذاشته اند و همچنان بدون مشتری باقی مانده! در این شرایطی که برای بازار مسکن پیش آمده، خرید ملک و خانه نیاز به مشاوره های تخصصی است به این دلیل که کارشناسان کارکشته به راحتی می توانند شرایط فعلی بازار را آنالیز کرده و بهترین تایم ورود را به شما اعلام نمایند، اگر قصد خرید ملک یا خرید خانه را دارید می توانید با تیم مجرب و حرفه ای مسکن ایوان مدائن همراه بوده تا شما را بیشتر راهنمایی کنند.

از بحث اصلی که تایم مناسب برای ورود به بازار بود دور نشویم. از نظر کارشناسان موارد متعددی بر قیمت ملک و جو بازار تاثیر می گذارد که یکی از آن ها جو روانی بازار مسکن است، همانطور که درباره ی برجام مسائل زیادی شنیده اید یکی از مواردی است که بر روی نرخ ارز تاثیر مستقیمی می گذارد که در مجموع این گزینه قیمت مسکن را تعیین می کند. در حال حاظر با توجه به اتفاقاتی که پیرامون برجام افتاده به راحتی می تواند جو بازار ارز را از حالتی که دارد خارج کند و به زبان ساده تر دگرگونی خاصی در آن ایجاد کند که به دنبال آن یک سری کالاهای مرتبط نیز دامن گیر همین وضعیت می شوند.

نگاهی به بهترین گزینه پیش رو

همانطور که از وضعیت ملک و املاک با خبر هستید قیمت ملک و حتی سایر موارد نیز رو به افزایش است که یک کابوس بزرگ برای سرمایه داران ایجاد می کند! در حال حاظر مانند قدیم سپرده گذاری پول در بانک چندان منطقی به نظر نمی رسد به این خاطر که گزینه مشابه می تواند سود بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. به نقل از مسکن ایوان مدائن خرید ملک در این شرایط بازار نیازمند هدف مشخصی است، این هدف در وهله اول باید همراه با مشاوره های تخصصی باشد سپس پیدا کردن منطقه ای که بتوان با خیال راحت در آن جا سرمایه گذاری کرد.

تبدیل کردن اصولی سرمایه نقدی

طی سال های اخیر بهترین و عقلانی ترین روش برای تبدیل سرمایه نقدی یکی از دغدغه های اصلی مردم بوده؛ عمده دلیل اصلی این موضوع کم شدن ارزش پول ملی و از طرفی بالا رفتن نرخ ارز است که همگان را به چالش می کشد به این دلیل که باید به گونه ای سعی کنند ارزش مال خودشان را حفظ کرده و بتوانند در صورت نیاز بدون ضرر آن را تبدیل کنند. حال پیشنهاد ما این است که اگر وجه نقدی در دست دارید سعی کنید یک سرمایه گذاری هدفمند و با برنامه ریزی قبلی داشته باشید اما توجه کنید نه هر سرمایه گذاری بلکه نوعی باشد که اگر ضرر هم نداد سرمایه اولیه شما حفظ شود.

اشتباه اکثر افراد در زمینه خرید ملک این است که نظاره گر بازار هستند و به امید این نشسته اند تا با توافقات قیمت ها شکسته شده و به طور چشمگیری افت قیمت را مشاهده کنند. همین مورد باعث می شود تا از بازار جا مانده و ارزش سرمایه اولیه که در دست دارند روز به روز کمتر شود. پیشنهاد ما این است که در خرید خانه و سرمایه گذاری ذره ای تعلل نکنید به این دلیل که این بازار نشان داده برای سرمایه گذاری بسیار پتانسیل بالایی دارد و می تواند در دراز مدت نیز بسیار سود آور باشد. در نهایت، همیشه بهتر است قبل از خرید مسکن، با تحقیق و بررسی دقیق شرایط بازار و منطقه مورد نظر، تصمیم گیری کنید.