فیلم آلمانی در جوایز اسکار درخشید!

فیلم آلمانی «در جبهه غرب خبری نیست» با نامزدی 9 جایزه در مراسم اسکار 2023 درخشید.

کد خبر : ۱۴۳۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح - فیلم آلمانی «در جبهه غرب خبری نیست» در لیست نامزدهای جوایز اسکار درخشیده است.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، این فیلم که اقتباسی از کتابی به همان نام است نامزد بزرگ‌ترین جوایز این مراسم شده است.

«در جبهه غرب خبری نیست» در این جوایز نامزد دریافت بهترین موسیقی متن، فیلمنامه اقتباسی، آرایش و گریم، طراحی صحنه، جلوه‌های ویژه، بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلم سال، شده است.

سه‌شنبه 24 ژانویه دو بازیگر مشهور صنعت سینما ریز احمد و الیسون ویلیامز نامزدهای 95امین مراسم اسکار را اعلام کردند.

«در جبهه غرب خبری نیست» کتابی به نویسندگی اریک ماریا ریمارک است. این فیلم و داستان داستان پاول بویمر و همکلاسی‌هایش را دنبال می‌کند. پس از آغاز جنگ جهانی در 1914 پاول و همکلاسی‌هایش برای خدمت به سرزمین مادری خود به ارتش پیوستند.

تنها چند روز پس از اعزام به جنگ این گروه دوستان با چهره واقعی جنگ رو به رو می‌شوند. این جوانان متوجه می‌شوند که هیچ افتخاری در جنگیدن وجود ندارد. این کتاب در جریان کتاب سوزی زمان رایش سوم و حکومت هیتلر سوزانده شد.

این فیلم که ساخته شبکه پخش خانگی نتفلیکس است از طرف طرفداران و منتقدین تحسین شده است. در نتیجه این تحسین‌ها این فیلم حالا نامزد دریافت مهم‌ترین جوایز این مراسم شده است.

نامزدهای دریافت این جوایز در تئاتر ساموئل گلدین انتخاب شدند. این مراسم از سایت رسمی جوایز اسکار oscar.com، oscar.org و شبکه‌های اجتماعی توییتر، فیسبوک و یوتوب پخش شد.

این فیلم اثری ضدجنگ است که در سال 2022 ساخته شده است. ادوارد برگر کارگردانی این فیلم و جیمز فریند فیلمبرداری آن را به عهده داشتند. فیلمنامه این فیلم را نیز ادوارد برگر، لزلی پترسون و ایان استوکل نوشته‌اند.